آفتاب

تکلیف مجلس به وزارت دفاع برای انتقال پادگان‌ها از شهرهای بزرگ

تکلیف مجلس به وزارت دفاع برای انتقال پادگان‌ها از شهرهای بزرگ

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز و در جریان بررسی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به وزارت دفاع تکلیف کردند که نسبت به انتقال پادگان‌ها از شهرهای بزرگ به ویژه تهران اقدام کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به موجب این مصوبه، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مکلف است بر اساس نظر ستاد کل نیروهای مسلح نسبت به تهیه طرح جامع نحوه استقرار نیروهای مسلح در سطح کشور متناسب با اندازه و نوع تهدیدات و شرایط زیست محیطی، به منظور رعایت پراکندگی در استقرار تاسیسات حساس و حیاتی و صنایع دفاعی و همچنین انتقال پادگان‌های مراکز نظامی و کارخانه‌های بزرگ صنعتی، دفاعی از شهرهای بزرگ به ویژه تهران اقدام و به تصویب فرماندهی کل نیروهای مسلح برساند.

به موجب این مصوبه، دولت مجاز است نسبت به تامین و واگذاری تسهیلات اعتباری، بانکی، زمین و تغییر کاربری در چارچوب مقررات جامع و طرح‌های تفصیلی و ایجاد حریم جهت تاسیسات مورد نیاز اقدامات لازم را به عمل آورد.

همچنین اعتبارات دریافتی از محل فروش اماکن منتقل شده بازپرداخت می‌شود.

نمایندگان مجلس در مصوبه دیگری وزارتخانه‌های نیرو، نفت و ارتباطات را مکلف کردند نسبت به تامین آب، برق، گاز و امکانات مخابراتی شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تا درب واحدهای صنعتی و معدنی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و معدنی و منطقه ویژه اقتصادی اقدام کنند.

انتهای پیام

کد N610948

وبگردی