آفتاب
دبیر کنگره حزب اسلامی کار؛

به بخش‌هایی از میثاق ملی کم‌توجهی شده است

به بخش‌هایی از میثاق ملی کم‌توجهی شده است

امیدواریم در این روز برگ زرین دیگری از کارنامه فعالیت 15 ساله حزب اسلامی کار را ورق زده و با پشت سر نهادن 15 سال فعالیت صادقانه و هدفمند همراه با شور و شعور فصل جدیدی را با انتخابی دیگر آغاز کنیم.

دبیر کنگره حزب اسلامی کار گفت: امروز بعد از 35 سال از گذشت انقلاب هنوز بخش‌هایی از میثاق ملی مورد کم‌توجهی واقع شده که همگان باید خود را در قبال این کم‌توجهی٬ مسئول بدانیم و این مهم تنها وظیفه حکومت نیست و نقش دولت‌ها در این زمینه بسیار پررنگ است.

افشین حبیب‌زاده دبیر کنگره حزب اسلامی کار در ششمین کنگره سراسری حزب اسلامی کار٬ ضمن خیرمقدم به دبیران و نمایندگان احزاب و تشکل‌ها٬ نمایندگان وزارت کشور و شخصیت‌های سیاسی گفت: با استعانت از درگاه ایزد منان و همراهی شما عزیزان٬ ششمین کنگره سراسری حزب اسلامی کار را آغاز می‌کنیم و امیدواریم در این روز برگ زرین دیگری از کارنامه فعالیت 15 ساله حزب اسلامی کار را ورق زده و با پشت سر نهادن 15 سال فعالیت صادقانه و هدفمند همراه با شور و شعور فصل جدیدی را با انتخابی دیگر آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه اگرچه 15 سال فعالیت حزبی در عرصه سیاسی کشور و از منظر تاریخ مقطع بسیار کوچکی است افزود: اما اگر در همین مدت هم بتوان چند قدم به آرمان‌های انقلاب اسلامی که همان آرمان‌های معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) است نزدیک شد بسیار ستودنی است.

حبیب‌زاده با اشاره به اینکه روز دوازدهم آذر ماه مصادف با یکی از مقاطع حساس و مهم کشور یعنی سالروز تصویب قانون اساسی است گفت: اهمیت این موضوع ما را بر آن داشت تا کنگره سراسری خود را با آن همراه کنیم و از این طریق بار دیگر به اهتمام حزب و اعضای آن نسبت به این میثاق ملی تاکید کنیم.

این عضو شورای حزب اسلامی کار ادامه داد: امروز با گذشت بیش از 35 سال از طلوع فجر در کشور عزیزمان ایران اسلامی به نظر می‌رسد هنوز بخش‌هایی از این میثاق ملی مورد کم‌توجهی واقع شده است و همگان باید خود را در قبال این کم‌توجهی مسئول بدانیم و این مهم را تنها وظیفه حکومت ندانیم.

وی نقش‌ دولت‌ها در رسیدن به میثاق ملی را نقشی بی‌بدیل خواند و گفت: به طور مشخص باید از خود بپرسیم که احزاب در این خصوص چه کرده‌اند و تا چه میزان در بعد محتوا و برنامه خصوصا در مواقعی که قدرت را در اختیار داشته‌اند به این مهم توجه کرده‌اند.

آیا قدرت صرف قدرت نیکوست؟ قدرت برای خدمت به مردم؟ و توجه به عهد و پیمان با آنان و جلب رضایت حق تعالی که توجه به همان مطالبات مردم و برآورده کردن نیاز ایشان خصوصا مستضعفان کم بهر‌گان از ثروت و قدرت است.

افشین حبیب زاده اظهار امیدواری کرد: با دست در دست هم گذاشتن و به پشتوانه مردم و رهبر معظم انقلاب بتوانیم در این مسیر قدم برداشته و بیش از پیش موجبات افزایش اعتماد عمومی را نسبت به نظام و دولت مردان فراهم کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تاریخچه ستاد برگزاری کنگره سراسری حزب اسلامی کار پرداخت و گفت: شورای مرکزی حزب در چارچوب اساسنامه و آیین‌نامه و در فرایندهای شورایی خود مقدمات این کنگره را فراهم کرده و پس از برپایی جلسات متعدد از حدود 3 ماه گذشته در قالب کمیته های ستاد به تامین مقدمات برگزاری پرداختیم.

وی افزود: در قالب کمیسیون‌ها شامل برنامه حزبی، اساسنامه،قطعنامه، مواضع اقتصادی، مواضع اجتماعی-فرهنگی و سیاسی به جمع‌آوری و تبیین اعضای نظرات کنگره می‌پردازیم.

 

کد N610798

وبگردی