آفتاب
در دومین همایش بین المللی همبستگی با فلسطین؛

تاکید نعیم قاسم بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی / هنیه: برخی چشم دیدن پیروزی مقاومت را ندارند

تاکید نعیم قاسم بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی / هنیه: برخی چشم دیدن پیروزی مقاومت را ندارند

معاون دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد که طرح تکفیری‌ها از طریق آزاد سازی فلسطین؛ مقاومت و وحدت مردم آن با شکست رو به رو شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه المیادین، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله در دومین همایش بین‌المللی همبستگی با مردم فلسطین اعلام کرد: حق بازگشت آوارگان فلسطینی به کشورشان حق اصلی و قانونی است که از طریق آزادسازی کشور محقق می‌شود.

قاسم تاکید کرد: تعیین لبنان به عنوان وطن جایگزین برای فلسطینی‌ها طرحی بود که به خاطر مقاومت لبنان و همبستگی با مردم فلسطین به شکست انجامید.

از سوی دیگر، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز بر حق بازگشت مردم فلسطین به کشور خود تاکید کرد.

اسماعیل هنیه اظهار کرد: جنگ اخیر غزه، پایداری مردم فلسطین و همبستگی گسترده آنان با نیروهای مقاومت کشورهای عربی به ویژه لبنان و در راس آن حزب الله را در پی داشت.

نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" تاکید کرد که جنگ اخیر در غزه موجب نابودی دکترین امنیتی دشمن صهیونیستی و اعتبار بخشی مجدد به مساله فلسطین در عرصه جهانی و اسلامی شد.

هنیه در دومین گردهمایی بین‌المللی برای همبستگی با ملت فلسطین اظهار داشت که در جنگ اخیر حرف اول و آخر را مقاومت زد و دشمن صهیونیستی نتوانست هیچ کدام از اهداف خود در غزه را محقق کند.

هنیه افزود: غزه بر توطئه‌های دشمنان برای نابودی مساله فلسطین غالب آمد و مقاومت بهترین و راهبردی‌ترین گزینه برای مقابله با دشمن صهیونیستی و توقف جنایت‌های آن علیه ملت فلسطین است.

وی هشدار داد که برخی چشم دیدن پیروزی ملت و مقاومت فلسطین را ندارند و به هر شیوه‌ای می‌خواهند فلسطینیان را از ثمرات پیروزی اخیر در غزه محروم کنند و مانع از بازسازی این باریکه هستند.

این رهبر ارشد حماس اشاره کرد که جنگ اخیر در غزه وحدت و همکاری گروه‌های مقاومت فلسطین را نشان داد.

اسماعیل هنیه گردان‌های شهید عزالدین قسام، گروهان‌های قدس و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین را مایه افتخار و سربلندی تمامی ملت فلسطین دانست.

هنیه اظهار داشت که هزاران منزل در جنگ اخیر در غزه تخریب شده‌اند و برخی همچنان در تلاش برای تاخیر در بازسازی نوار غزه هستند.

وی از امت اسلامی و عربی خواست برای لغو محاصره غزه و بازسازی هرچه سریعتر این باریکه وارد عمل شده و دست به تحرکاتی جدی و سازنده بزنند.

هنیه اوج همبستگی با ملت فلسطین را حمایت از مردم غزه دانست.

وی در ادامه خواستار برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های بیشتر در حمایت از ملت فلسطین به ویژه ساکنان نوار غزه شد تا بدین گونه از ثبات و پایداری آن‌ها در برابر محاصره ظالمانه دشمن صهیونیستی حمایت شود.

از سوی دیگر، اسماعیل هنیه در رابطه با تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه قدس و مسجد الاقصی نیز اظهار داشت که دشمن صهیونیستی تمامی خطوط قرمز را در مورد قدس و مسجد الاقصی زیر پا گذاشته و به هر شیوه‌ای در تلاش برای ساخت معبد دروغین خود روی خرابه‌های این مسجد است.

هنیه خاطرنشان کرد که طرف‌های زیادی سعی دارند تا با دست زدن به هر توطئه و دسیسه‌ای حق بازگشت آوارگان فلسطینی به شهر و دیار خود را از بین ببرند، اما باید دانست که حق بازگشت یکی از حقوق اساسی ملت فلسطین است و تمامی آوارگان فلسطینی باید به شهر و دیار خود که به ناحق از آن کوچانده شده‌اند، بازگردند.

عطاالله حنا، رئیس اسقف‌های ارتدوکس در قدس نیز اظهار کرد که تجاوزها علیه مواضع مسیحیان در منطقه همان تجاوز علیه مسلمانان است.

وی با اشاره به اینکه مساله قدس باید در مرکز توجه این نشست باشد، افزود: ما از طوائف مختلف نیستیم بلکه همگی از یک طائفه یعنی ملت عربی فلسطین هستیم.

انتهای پیام

کد N610737

وبگردی