آفتاب

مقام حقوق بشر وزارت خارجه آمریکا به بحرین باز می‌گردد

مقام حقوق بشر وزارت خارجه آمریکا به بحرین باز می‌گردد

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی نوشت یک مقام ارشد وزارت خارجه ایالات متحده در امور حقوق بشر که حدود پنج ماه پیش مجبور به ترک خاک بحرین شد، قصد دارد امروز به بحرین باز گردد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این گزارش به نقل از مقامات آمریکایی حاکی است «تام مالینوسکی»، که به دستور دولت بحرین آن کشور را ترک کرد و در حال حاضر از کویت دیدن می‌کند، همراه با «آن پاترسون» مدیرکل وزارت خارجه در امور خاور نزدیک به بحرین سفر خواهند کرد.

وزارت امور خارجه بحرین روز هفتم ژوئیه (۱۶ تیر ماه) با طرح این شکایت که مالینوسکی با ملاقات با رهبر جمعیت الوفاق، گروه عمده مخالف حکومت بحرین، معیارهای دیپلماتیک را نقض کرده است، از او خواست سفر خود را نیمه تمام بگذارد و خاک آن کشور را ترک کند.

جان کری وزیر خارجه آمریکا، که روز سه‌شنبه برای شرکت در نشست دو روزه ناتو وارد بروکسل شده است، در آن زمان با وزیر امور خارجه بحرین تماس گرفت و از این اقدام و نیز پافشاری منامه که یک مقام وزارت امور خارجه باید مالینوسکی را در دیدار با مخالفان همراهی کند، شکایت کرد.

رژیم بحرین سالهاست که به نقض حقوق شهروندان می پردازد و کشورهای مدعی حقوق بشر نیز در این زمینه همواره سکوت اختیار کرده اند.

کد N610587

وبگردی