آفتاب

کری: تحریم‌ها موضع روسیه را تغییر نداده اما به اقتصادش ضربه زده است

کری: تحریم‌ها موضع روسیه را تغییر نداده اما به اقتصادش ضربه زده است

وزیر امور خارجه آمریکا با تاکید بر اینکه تحریم‌های غرب نتوانسته موضع روسیه را در خصوص حمایت از جدایی‌طلبان اوکراینی تغییر دهد، گفت: ما با تحریم‌ها تنها به اقتصاد روسیه ضربه زده‌ایم و مسکو احتمالا از سال آتی وارد رکورد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از مقام‌های ارشد آمریکا که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا را در نشست وزرای خارجه ناتو در بروکسل همراهی می‌کرد، گفت: وی درباره اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه با متحدان آمریکا مذاکره خواهد کرد و این در صورتی است که جدایی طلبان روس‌گرا در شرق اوکراین به خشونت‌ها پایان ندهند.

جان کری در جریان کنفرانس خبری خود تاکید کرد، روسیه می‌تواند از تحریم‌های بیشتر در امان بماند اما باید در راستای توقف حمایت‌ها از شورشیان شرق اوکراین گام بردارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا با اشاره به سقوط واحد پولی روسیه و اظهارات یک مقام ارشد این کشور که اقتصاد مسکو سال 2015 وارد رکود می‌شود، گفت: واضح است که اقتصاد روسیه از این تحریم‌ها تاثیر گرفته است. الکسی ودوا معاون وزیر دارایی روسیه که پیشتر پیش‌بینی می‌کرد، اقتصاد کشورش 2 / 1 رشد تولید خالص ملی داشته باشد با تغییر موضعش عنوان کرده است که تولید خالص داخلی سال آتی 8 / 0 کاهش خواهد داشت و علت آن سقوط قیمت نفت و تحریم‌ها بوده است.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه سخنانش گفت: روسیه فرصت دارد تا انتخاب‌های متفاوتی داشته باشد. ما هم همانند دیگران آماده‌ایم تا درباره راه‌های منطقی مذاکره کنیم؛ راه‌هایی که تمام طرفین بتوانند بر سر جزئیات آن به توافق برسند و طبق آن در مسیر متفاوتی حرکت کنند.

کری افزود: روسیه به وعده‌های خود برای قطع حمایت‌ها از جدایی‌طلبان مسلح، خروج نیرو و تسلیحات، رهایی گروگان‌ها، اجازه بازدید به ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا و احترام به تمامیت ارضی اوکراین عمل نکرده است.

انتهای پیام
کد N610550

وبگردی