آفتاب
آیت‌الله حیدری در گفتگو با مهر:

ریشه گروههای تکفیری منطقه در وهابیت عربستان است

ریشه گروههای تکفیری منطقه در وهابیت عربستان است

عضو مجلس خبرگان رهبری، ریشه گروههای تکفیری را در وهابیت عربستان دانست و گفت: کشورهای اسلامی باید با اقدامات عملی و نظامی متحد و یکپارچه بر علیه گروههای تکفیری قیام کنند.

آیت الله حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حمله آل خلیفه به منزل شیخ عیسی قاسم، گفت: اهانت صورت‌گرفته وقیحانه و محکوم است ، هیچ وجاهت شرعی و قانونی ندارد و همه وجدان‌های بیدار نیز این حادثه را محکوم کردند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه تعرض حکومت بحرین به منزل شیخ عیسی قاسم ترس و وحشت این حکومت را از حضور مرجعیت دینی در بین مردم نشان می‌دهد، تصریح کرد:  این حرکت‌ها غیرقابل قبول و محکوم است و قطعا موجب خشم بیشتر مردم بحرین و نیز مردم آزاده جهان خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به ظهور جریان های تکفیری در منطقه ریشه آن را در افکار متعصب علمای بی‌دین و جاهلان زاهدنما دانست و گفت: جریان‌های تکفیری که مشغول جنایت در عراق و سوریه هستند خارجی مسلک هستند و استکبار جهانی نیز با سوءاستفاده از نادانی و ناآگاهی این افراد و با حمایت‌های مالی و نظامی آنها را به جان مسلمان‌ها انداختند تا بتوانند بهتر سیاست‌های استکباری خود را در منطقه اجرایی سازند.

حیدری در ادامه نقش عربستان در شکل گیری و گسترش گروههای تکفیری همچون داعش را یادآور شد و گفت: همه می‌دانند که ریشه این افکار و اعمال نسنجیده در وهابیت عربستان است، حکام سعودی با حمایت های مالی و فکری و با فتواهایی که صادر کردند جریان شیعه‌کشی در منطقه راه انداختند و تنها راه مقابله با این جریانات افشاگری ماهیت آنان است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به برگزاری کنگره جریان های تکفیری و افراطی از دیدگاه علمای اسلام در قم گفت: یک راه روشن‌گری برای آشکارساختن ماهیت جریان های تکفیری تخطئه و محکومیت این گروه‌ها توسط علمای اسلام است؛ همچون اتفاقی که در هفته گذشته در ایران افتاد و علمای 83 کشور جهان با وحدت کلمه این جریان را محکوم کردند؛ علاوه بر این کشورهای اسلامی نیز باید متحد شده و با اقدامات عملی و نظامی با داعش مقابله کنند.

کد N610493

وبگردی