آفتاب
از امشب در برج میلاد؛

آغاز پنجمین دوره شب‌های داستان با پنج نویسنده، شاعر و مترجم

آغاز پنجمین دوره شب‌های داستان با پنج نویسنده، شاعر و مترجم

در اولین شب از آخرین دوره شب‌های داستان برج میلاد، غلامرضا امامی، شهلا انتظاریان، مصطفی رحماندوست، حمیدرضا شاه‌آبادی و آتوسا صالحی، شعر و داستان‌خوانی خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شب نخست از پنجمین دوره شب‌های داستان که با حضور پدیدآورندگان ادبیات کودک و نوجوان برگزار می‌شود، ساعت 18 شنبه 15 آذر 1393 در سالن سعدی مرکز همایش‌های برج میلاد تهران آغاز می‌شود. در این روز یکی از نوقلمان نوجوان نیز اثری را برای حضار خواهد خواند.

از مصطفی رحماندوست تاکنون بیش از یکصد و شصت اثر به صورت مجموعه شعر برای کودکان و نوجوانان، تألیف و ترجمه داستان‌های کودکان و نوجوانان در ایران و جهان منتشر شده ‌است. از میان آثار او می‌توان به این عناوین اشاره کرد: فرهنگ‌ آسان: دانشنامه ویژه کودکان‌ و نوجوانان‌، فرهنگ‌ ضرب‌المثل‌ها: مجموعه‌ای ارزشمند از ضرب‌المثل‌های ایرانی، ترانه‌های نوازش: شامل مجموعه‌ای از لالایی‌ها، مجموعه شعرهای «قصه پنج انگشت» و «بازی با انگشت‌ها»

آتوسا صالحی نیز دارای کتاب‌هایی چون این عناوین است: مثل همه مثل هیچ کس، دلم برای تو تنگ است (مجموعه شعر برای نوجوانان)، کسی خواب میمون کوچولو را ندیده (داستان کودک)، افسانه های شاهنامه (در نه جلد)، دریای عزیز و...

غلامرضا امامی با این ترجمه‌ها شناخته می‌شود:  «سه قصه» نوشته امبرتو اکو، «آبی کوچولو، زرد کوچولو»، «سفر کک و مک»، « سال پرکار» و «یک تخم مرغ عجیب» نوشته لئو ليوني، «بامزه در فارسی» و «لبخند بی‌لهجه» نوشته فيروزه جزايري دوما.

حمیدرضا شاه‌آبادی نویسنده کتاب‌هایی چون: لالايي برای دختر مرده، افسانه تيرانداز جوان، اعترافات غلامان، حكايت مرد تنها و چشم‌های روشن است.

از شهلا انتظاریان نیز ترجمه‌هایی نظیر این کتابها ممنتشر شده است: «سکه ای از آسمان» نوشته جنیفر‌ ال هالم، «كودكان كابل» نوشته دبورا اليس، «صدمين روز مدرسه» از ابي كلين، «پليس جديد» نوشته كيت تامسون و «نان‌آور» (رمان‌هاي سه‌گانه‌ دختران كابلي) نوشته دبورا اليس.

پنجمین و آخرین دوره شب‌های داستان برج میلاد از 15 تا 20 آذر 93 هر شب ساعت 18 برگزار می شود و حضور در آن برای همه علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

کد N610415

وبگردی