آفتاب
در دیدار روانچی با معاون وزیر خارجه ایتالیا مطرح شد

تاکید بر ضرورت همکاری بیشتر ایران و ایتالیا

تاکید بر ضرورت همکاری بیشتر ایران و ایتالیا

در چهارچوب گفت‌وگوهای مشورتی دو کشور ایران و ایتالیا، لاپو پیستللی معاون وزیر امور خارجه ایتالیا طی سفری به تهران با مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امورخارجه ملاقات و درباره موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این ملاقات مجید تخت روانچی با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته طی یکسال اخیر در روابط دو کشور خواستار توسعه متوازن روابط تهران - رم در ابعاد مختلف و تعمیق بخشیدن به آن بر اساس منافع و علایق مشترک و ظرفیت‌های موجود در روابط دو کشور شد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به موضوع هسته‌ای اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران گام‌های بزرگی را برای حل این موضوع برداشته و امیدوار است با اتخاذ گام‌های جدی از سوی طرف مقابل به زودی به توافق جامع برسیم.

همچنین لاپو پیستللی نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه مهم منطقه‌ای ایران و با تاکید بر اراده ایتالیا برای توسعه مناسبات خود با تهران، ابراز امیدواری کرد که روابط تهران - رم در مسیر توسعه گام بردارد.

معاون وزیر خارجه ایتالیا همچنین با اشاره به روند رو به افزایش ناامنی‌های ناشی از تحولات عراق و سوریه و اقدامات تروریستی داعش در منطقه و نیز وجود علایق مختلف دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی، بر ضرورت افزایش همکاری‌ها و رایزنی‌های ایران و ایتالیا تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N610272

وبگردی