آفتاب
با موافقت نمایندگان:

سازو کار اعطای وام مسکن به ایثارگران اصلاح شد

سازو کار اعطای وام مسکن به ایثارگران اصلاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده‌ای از طرح دائمی شدن احکام بودجه بندهایی از قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در مورد تسهیلات مسکن را اصلاح کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر در جلسه علنی نوبت عصر روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی جزئیات طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت تصویب شد.

نمایندگان با اصلاح موادی از قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران مقرر کردند مشمولین دریافت خدمات مسکن عبارت باشند از همسران، فرزندان و والدین شهدا، اسراء و مفقودالاثرها، جانبازان با اولویت درصد جانبازی و آزادگانی که فاقد مسکن بوده یا دارای مسکن نامناسب هستند.

پیش از این به جانبازان بالای 25 درصد تسهیلات مسکن داده می شد.

علاوه بر این با تصویب ماده دیگری دولت موظف شد هر سال تعداد يكصد هزار نفر از جانبازان با اولويت درصد جانبازي، آزادگان و فرزندان شهدا، فرزند جانبازان هفتاد درصد (70%)، همسران و والدين شهدا، تسهيلات خريد يا ساخت مسكن اعطاء کند.

مبلغ تسهيلات مزبور به ازاء هر واحد مسكوني در هر سال(از سال 1393) نسبت به سال قبل براساس نرخ تورم و جمعيت شهر و روستا تعيين و به‌تصويب هيأت وزيران مي‌رسد. نرخ اين تسهيلات چهار درصد (4%) و بازپرداخت آن بيست ساله بدون رعايت الگوي مصرف و نوساز بودن مسكن است.

 



 

کد N609974

وبگردی