آفتاب
نمایندگان تصویب کردند؛

شرط درج طرح‌های مشارکتی با بخش غیر دولتی در بودجه سنواتی

شرط درج طرح‌های مشارکتی با بخش غیر دولتی در بودجه سنواتی

نمایندگان شرط لازم برای درج طرح مشارکتی با بخش غیر دولتی را در بودجه سنواتی تعیین کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی جزئیات طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت نمایندگان با تصویب یک ماده الحاقی دیگر مقرر کردند به منظور مشارکت بخش غیر دولتی در توسعه فضاهای فرهنگی دینی و قرآنی و حزوی و همچنین اماکن قرآنی همجوار و متعلق به مساجد و کانون های فرهنگی و قرآنی دولت موظف است طرح مشارکتی توسعه این گونه فضاها را در صورتی که حداقل 50 درصد از هزینه های احداث توسط بخش غیر دولتی تامین گردد در قوانین بودجه سنواتی درج نمایند.

آیین نامه اجرایی این بند به پیشنهاد مشترک معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و وزارتخانه های ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب هیات وزیران می رسد.

به گزارش مهر این ماده با 138 رای موافق، 8 رای مخالف و 11 رای ممتنع از 196 نماینده حاضر در صحن علنی به تصویب رسید.

همچنین نمایندگان با تصویب ماده الحاقی دیگری مقرر کردند دریافت و پرداختت هرگونه وجه تحت هر عنوان توسط دستگاه های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده 5 قانون محاسبات علومی باید در چارچوب قوانین موضوعه کشور باشد و هرگونه دریافت و پرداخت برخلاف مفاد این بند در حکم تصرف غیر قانونی در اموال دولتی است.

کلیه مسئولین و مقامات ذیربط مدیران ذی حسابان و مدیران مالی حسب مورد مسئول اجرای این حکم می باشند. این ماده نیز با 150 رای موافق 2 رای مخالف و 7 رای ممتنع از 195 نماینده حاضر در صحن علنی به تصویب رسید.

نمایندگان همچنین با تصویب ماده الحاقی دیگری مقرر کردند افراد و رزمندگانی که در دوران دفاع مقدس و حوادث زمان انقلاب اسلامی دچار آسیب جسمی روحی و روانی شده اند ولی صورت سانحه و مدارک بالینی هم زمان را ندارند با معرفی یگان های اعزام کننده و نهادهای متولی توسط کمیسیون احراز بنیاد شهید و امور ایثارگران و با نظر کمیسیون پزشکی جانبازی آنها مورد تایید قرار می گیرد و متناسب با میزان جانبازی آنها تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار می گیرند.

به گزارش مهر این ماده نیز با 136 رای موافق 3 رای مخالف و هشت رای ممتنع از 198 نماینده حاضر در صحن علنی به تصویب رسید.

کد N609954

وبگردی