آفتاب
در دیدار با ولایتی

معاون وزیر خارجه ایتالیا: روابط ایران و ایتالیا شاهد روند رو به رشدی بوده است

معاون وزیر خارجه ایتالیا: روابط ایران و ایتالیا شاهد روند رو به رشدی بوده است

معاون وزیر امور خارجه ایتالیا گفت: در یک سال گذشته ایران و ایتالیا شاهد گسترش روابط و افزایش میزان مبادلات و روابط دوجانبه بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، لاپو پیستلی، که به همراه سفیر ایتالیا در تهران عصر سه‌شنبه با علی‌اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در محل این مرکز دیدار داشت از سفر به تهران ابراز خرسندی کرد و گفت: گسترش روابط دو کشور در یک سال گذشته جای خرسندی دارد و امیدوار هستیم که این تعاملات هم‌چنان رو به فزونی باشد.

ولایتی نیز در دیدار خود با معاون وزیر امور خارجه ایتالیا با اشاره به روابط تاریخی دو کشور اظهار کرد:‌ هرچند در سال‌های گذشته میزان مبادلات و روابط دوجانبه دو کشور تا حدودی کاهش داشته است ولی به نظر می‌رسد که این روند رو به رشد و توسعه است.

در بخش دیگری از این دیدار لاپو پیستلی نظر ولایتی را در رابطه با تحولات منطقه جویا شد و وی در پاسخ گفت: خوشبختانه افق مذاکرات با وجود این که هم‌چنان در میانه راه مذاکرات هستیم روشن است. هم‌چنین تاکید می‌کنم که ایران به دنبال استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای تحت نظارت سازمان‌های بین‌المللی است و در عین حال ما و منطقه در حال مبارزه با تروریسم و گروه‌های افراطی هستیم بنابراین از شما هم می‌خواهیم تا در این راه تلاش کنید.

انتهای پیام

کد N609900

وبگردی