آفتاب

بازگشایی سفارت عربستان در بغداد تا 2 ماه دیگر

بازگشایی سفارت عربستان در بغداد تا 2 ماه دیگر

یک عضو کمیته روابط خارجی پارلمان عراق اعلام کرد که عربستان به دولت عراق اطلاع داده است که حداکثر تا دو ماه دیگر و پس از تکمیل اقدامات امنیتی و اداری، سفارت خود در بغداد را بازگشایی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری المسله، محمد نوری العبدربه، عضو کمیته روابط خارجی پارلمان عراق گفت: اخیرا در نشستی با ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق درباره مسائل متعددی از جمله بازگشایی سفارت عربستان در بغداد صحبت کردیم و انتظار می‌رود که این سفارت تا یک ماه یا نهایتا دو ماه دیگر دایر شود.

عبدربه افزود: هنوز موقعیت جغرافیایی این سفارتخانه مشخص نشده است اما احتمالا در منطقه "الخضراء" واقع خواهد شد.

عبدربه منصور افزود: ما منتظر هیات امنیتی عربستان هستیم که قرار است دو هفته دیگر به بغداد سفر کند. قرار است در این دیدار درباره بازگشایی سفارت و موقعیت مکانی آن و پیشنهادات ونظرات دو طرف گفت‌وگو شود و پس از انجام تمامی اقدامات اداری و امنیتی این سفارتخانه دایر خواهد شد.

پیش از این سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان در دیدار با فواد معصوم، رئیس جمهوری عراق گفته بود: سفارت عربستان در بغداد خیلی زودتر از آنچه که تصور می‌کنید، افتتاح خواهد شد.

عبدربه منصور اظهار داشت: عراق برای آغاز روابط با همه کشورها به ویژه کشورهایی که با آن‌ها قطع رابطه کرده بود تلاش می‌کند. در همین راستا عراق روابط جدیدی را با عربستان، قطر، امارات، ترکیه و ایران آغاز کرده است و این کشورها می‌توانند با رعایت اصل عدم دخالت در امور داخلی کشورها، روابط اقتصادی با عراق داشته باشند.

وی سفرسلیم الجبوری، رئیس پارلمان عراق به قطر را اقدامی مثبت دانست که امکان جلب موافقت برای افتتاح سفارت این کشور در بغداد را فراهم می‌کند.

سلیم الجبوری، رئیس پارلمان عراق به مدت سه روز برای بهبود روابط دیپلماتیک دو کشور به قطر سفر کرده است.

حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق روز یکشنبه گذشته در پارلمان با حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی در عراق گفته بود: ما به زودی شاهد سرمایه‌گذاری شرکت‌های عربستانی، قطری، اماراتی و دیگرکشورهای عربی و خارجی در عراق خواهیم بود.

روابط دیپلماتیک دو کشور عراق و عربستان طی دو ماه گذشته و پس از سفرهای متعدد مقامات عراقی به عربستان بهبود چشم‌گیری داشته است.

انتهای پیام

کد N609850

وبگردی