آفتاب

معاون نخست وزیر ترکیه: میزبانی نشست گروه 20 فرصت و مسئولیت بزرگی برای ماست

معاون نخست وزیر ترکیه: میزبانی نشست گروه 20 فرصت و مسئولیت بزرگی برای ماست

معاون نخست وزیر ترکیه اعلام کرد، میزبانی سال آینده نشست سران کشورهای گروه 20 برای ترکیه هم یک فرصت و هم مسئولیت بسیار بزرگی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، علی باباجان، معاون نخست وزیر ترکیه در کنفرانس خبری خود در آنکارا اظهار کرد، کشورش از رهنمودهایی چون اصلاحات و جامعیت برای میزبانی نشست سران گروه 20 پیروی خواهد کرد.

به گفته باباجان نشست کشورهای گروه 20 سران کشورهایی را گرد هم می‌آورد که 90 درصد تولیدات داخلی خود و 80 درصد تجارت جهانی را دارند.

او در ادامه متذکر شد: زمانی که گروه کشورهای جی 7 وجود داشت بسیاری از تصمیمات در آن گروه اتخاذ می‌شد، ترکیه احساس محرومیت می‌کرد. اکنون ما نمی‌خواهیم این احساس را به کشورها بدهیم که انگار از گروه 20 بیرون نگاشته می‌شوند.

ترکیه که میزبان نشست بعدی سران گروه 20 است، آنتالیا مرکز بین المللی تفریحی دریایی را به عنوان محل این نشست مشخص کرده است.

در همین حال باباجان مدعی شد، ترکیه قصد دارد از این نشست برای توجه بیشتر به کشورهایی که درآمد کمتری دارد استفاده کرده و طی آن از حقوق کشورهایی که عضو گروه 20 نیستند حمایت کند.

وی افزود: ترکیه برای از بین بردن فاصله‌ها و برقراری ارتباط بین اقتصادهای توسعه یافته و کمتر توسعه یافته تلاش خواهد کرد.

براساس اظهارات باباجان، نشست سران کشورهای گروه 20 در سال آتی به مسائل گسترده‌ای از جمله رشد اقتصادی مداوم، متعادل و قوی سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی، مقررات‌ مالی، مهندسی اقتصاد جهانی و تغییرات مالی اختصاص خواهد یافت.

پس از ترکیه، چین در سال 2016 میزبان نشست گروه 20 خواهد بود.

انتهای پیام

کد N609827

وبگردی