آفتاب

استقرار دائم 3 هزار روحانی در روستاهای کشور

استقرار دائم 3 هزار روحانی در روستاهای کشور

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، گفت: در حال حاضر حدود سه هزار روحانی در روستاهای پرجمعیت کشور استقرار دائم دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، گفت: در حال حاضر حدود سه هزار روحانی در روستاهای پرجمعیت کشور استقرار دائم دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام عباس اسکندری در دیدار با آیت‌الله جعفر سبحانی گزارشی از فعالیت‌های اداره تبلیغات اسلامی ارائه کرد و در مورد انتظار این مرجع تقلید پیرامون تربیت خطیبان و مبلغان توانمند توسط سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه و دفتر تبلیغات اسلامی در این زمینه فعالیت‌هایی انجام داده‌اند ولی سازمان تبلیغات اسلامی در دو سال اخیر اقدام به تربیت تعداد قابل توجهی مربی - مبلغ در قم کرده است.

وی با اشاره به استمرار طرح تربیت مربی، مبلغ تاکید کرد: افرادی که در این طرح آموزش می‌بینند از توانمندی خوبی برخوردارند و به جلسات کرسی‌های آزاداندیشی و گفتمان‌های دینی در دانشگاه‌ها و مدارس اعزام می‌شوند.

به گفته مشاور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در امور حوزه‌های علمیه و روحانیت، در حال حاضر حدود سه هزار روحانی در روستاهای پرجمعیت کشور استقرار دائم دارند.

وی در ادامه با اشاره به قدردانی حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی از آیت‌الله سبحانی افزود: کنگره جهانی جریان‌های تکفیری و افراطی در نوع خود بی‌نظیر و حرکتی نو بود که برای اولین بار توسط دو مرجع تقلید گرانقدر در سطح بین‌المللی برگزار شد.

وی گفت: این کنگره جهانی در داخل و خارج کشور تاثیرات مثبت فراوانی بر جای گذاشته است که وقتی گزارشی از این کنگره به حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی ارائه دادیم ایشان با ارسال نامه‌ای از حضرتعالی و آیت‌الله مکارم شیرازی قدردانی کرد.

اسکندری در پایان ضمن قدردانی از آیت‌الله سبحانی که دبیری علمی کنگره جهانی جریان‌های تکفیری و افراطی را بر عهده داشت، افزود: تربیت خطیبان و مبلغان توانمند و به‌روز که از توصیه‌های حضرتعالی به سازمان تبلیغات اسلامی است را به مسئولان این سازمان انتقال خواهیم داد.

انتهای پیام

کد N609674

وبگردی