آفتاب

ران پل: هیچ کس نمی‌خواهد وزیر دفاع اوباما باشد

ران پل: هیچ کس نمی‌خواهد وزیر دفاع اوباما باشد

دولت واشنگتن در تلاش است تا وزیر دفاع جدیدی برای جانشینی چاک هاگل، رئیس کنونی پنتاگون پیدا کند اما قانون‌گذار سابق جمهوری‌خواه از ایالت تگزاس معتقد است حرف زدن در باره این موضوع راحت‌تر از انجام آن است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، ران پل، قانون‌گذار سابق جمهوری‌خواه از ایالت تگزاس گفت: به نظر می‌آید که هیچ‌کس نمی‌خواهد وزیر دفاع دولتی شود که به زودی چهارمین وزیر دفاع خود را آن هم تنها طی شش سال عوض می‌کند.

ران پل به رابرت گیتس و لئون پانه‌تا، دو وزیر دفاع اول باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا اشاره کرد که پس از استعفا از سمت‌هایشان به منتقدان دولت تبدیل شدند.

وی گفت: در حال حاضر با توجه به گزارش‌ها مبنی بر اینکه چاک هاگل به خاطر درگیری‌های خودش با کاخ سفید، درخواست استعفایش را ارائه داده، پیش‌بینی می‌شود که پیدا کردن جانشینی برای او دشوار و سخت خواهد بود.

ران پل 79 ساله گفت: کمی پس از استعفای چاک هاگل، رسانه‌ها گزارش دادند که اوباما قصد دارد میشل فلورنوی را جایگزین هاگل کند.

فلورنوی نخستین زن در پست وزیر دفاع آمریکا می‌شد اما فوراً این گمانه‌زنی‌ها را رد کرد.

در حقیقت فلورنوی در سال 2007 میلادی از «مرکزی برای امنیت جدید آمریکا» حمایت مالی کرده که به گفته ران پل این مرکز، فرماندهی جناح نو محافظه‌کار حزب دموکراتیک است و از خروج نیروهای آمریکایی از عراق دفاع کرده و از نظر دولت جورج بوش، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا درباره جنگ حمایت کرده است.

ران پل گفت: در نتیجه اوباما نمی‌تواند وزرای دفاع خود را بر سر کار نگه دارد و بهترین گزینه برای به عهده گرفتن ریاست پنتاگون نیز تمایلی به پذیرش این سمت ندارد. درگیری‌هایی در داخل دولت وجود دارد درباره اینکه چه کسی باید تازه‌ترین جنگ‌های آمریکا در خاورمیانه و جاهای دیگر را رهبری کند.

وی افزود: البته درباره سیاست آمریکا درخصوص مداخله جهانی هیچ اختلافی در دولت وجود ندارد. تمامی طرفین موافقند که آمریکا باید مبارزاتش را در خاورمیانه توسعه داده و باید به اقدامات خود برای تحریک روسیه از طریق اوکراین ادامه دهد و عملیات‌های تغییر رژیم در سراسر جهان باید ادامه یابد. در واشنگتن مناظره‌ای درباره سیاست خارجی واقعی وجود ندارد. اما زمانی که نظامی‌گری آنها اقتصاد ما را فلج و ما را نیازمند دیگرکشورهای جهان کند، یک بحران امنیت ملی واقعی رخ خواهد داد.

انتهای پیام

کد N609440

وبگردی