آفتاب
رییس دادگستری استان تهران:

قضات، عالی‌ترین منبع انسانی دستگاه قضایی هستند

قضات، عالی‌ترین منبع انسانی دستگاه قضایی هستند

رییس کل دادگستری استان تهران گفت: قضات، عالی‌ترین منبع انسانی جامعه و دستگاه قضا به شمار می‌روند؛ لذا در وهله اول حفظ این قشر فرهیخته، وظیفه مدیریت دادگستری است تا جلوی لغزش‌های احتمالی این عزیزان گرفته شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامحسین اسماعیلی در بازدید سرزده از مجتمع قضایی ولی عصر (عج)، ضمن قدردانی از زحمات ارزشمند همکاران اظهار کرد: قوه قضاییه و به تبع آن دادگستری استان تهران مستمرا درصدد جبران بخشی از ایثارگری‌های قضات محترم علیرغم محدودیت‌های مالی به‌ویژه در خصوص همکارانی که در سنوات خدمتی بالا مشغول انجام وظیفه هستند، می‌باشد و بنده نیز در چارچوب وظایف قانونی خود قطعا در جهت این امر مهم مجدانه تلاش خواهم کرد.

وی افزود: برنامه‌ریزی دقیقی جهت شناسایی پرسنل قضایی شایسته از جهات مختلف علمی، سلامت نفس، تدبیر و ... در سطح استان صورت گرفته تا در انتصابات آتی به دقت مراتب مورد نظر قرار گیرد. این موضوع در جهت عملیاتی کردن مقوله کادر سازی است که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) و ریاست معزز قوه قضاییه است.

اسماعیلی در ادامه سخنان خود سلامت اداری و رعایت نظم و تربیت را در عدلیه بار دیگر مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: چون قضات، عالی ترین منبع انسانی جامعه و دستگاه قضا به شمار می‌روند؛ لذا در وهله اول حفظ این قشر فرهیخته، وظیفه مدیریت دادگستری است تا جلوی لغزش‌های احتمالی این عزیزان گرفته شود، چرا که وجود لغزش در همکاران قضایی با سایر نهادها متفاوت است و آثار تخریبی فراوانی به دنبال دارد.

وی ادامه داد: در آموزه‌های دینی نیز آمده که چنانچه قاضی بلغزد، در آتش سقوط خواهد کرد؛ لذا تلاش می‌کنیم که با مراقبت‌های ویژه و با استمداد از الطاف الهی، مانع از بروز چنین رخدادی شویم. البته این نکته نیز حائز اهمیت است که میزان بهره وری در عدلیه با هیچ نهاد دیگری در جامعه قابل مقایسه نمی‌باشد، چرا که امر مهمی چون اجرای عدالت از جایگاه بس خطیری برخوردار است،‌ البته همکاران قضایی و اداری ما هیچ گاه به سطح خدمت رسانی فعلی قانع نبوده و مرتبا به تلاش‌های خود می‌افزایند تا سطح رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی ارتقاء یابد.

در ابتدای این نشست بدوا حجت‌الاسلام و المسلمین فوادیان سرپرست مجتمع قضایی ولیعصر (عج) گزارشی از عملکرد و مشکلات موجود را مطرح کرد و سپس تعدادی از قضات نیز به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام

کد N609348

وبگردی