آفتاب
قوام در همایش دیپلماسی هسته‌ای:

گفتمان سیاست خارجی ایران مبتنی بر منطق مسئولیت‌پذیری است

گفتمان سیاست خارجی ایران مبتنی بر منطق مسئولیت‌پذیری است

نگاه واقع گرایانه 1+5 به ایران و نگاه انتقادی ایران نسبت به سیاست‌های بین‌المللی موجب تقابل شده است.

استاد روابط بین‌الملل دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد: گفتمان سیاست خارجی جمهوری اسلامی مبتنی بر منطق مسئولیت پذیری،‌سیاستهای ضد هژمونی، وحدت و همبستگی اسلامی و استقلال و خودکفایی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالعلی قوام در همایش دیپلماسی هسته‌ای که از سوی انجمن سیاسی ایران در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: اصولا موضوع هسته‌ای از لحاظ نظری باید در فضای گسترده‌تر مطرح شود، بنابراین باید بررسی لایه‌های زیرین آن از نظریه‌ها و فرانظریه‌ها بهره گرفت.


وی با بیان اینکه تحت هیچ شرایطی نباید خود را دچار محدودیت‌های تبیینی پوزوتیویستی کنیم و از سوی دیگر نباید در ورطه بیکران پست پوزوتیویستی بیتفتیم و از تحلیل واقعی مسائل باز بمانیم، اظهار داشت: در مسئله دیپلماسی هسته‌ای باید تعاملات میان 1+ 5 با یکدیگر را در رابطه با ساختار سرمایه‌داری و وابستگی‌های متقابل، حساسیت‌ها و آسیب پذیری‌ها مورد بررسی قرار دهیم.


استاد روابط بین الملل دانشگاه شهید بهشتی یادآور شد: نگاه واقع گرایانه 1+5 به ایران و نگاه انتقادی ایران نسبت به سیاست‌های بین‌المللی موجب تقابل شده است.

قوام در خصوص گفتمان سیاست خارجی ایران تصریح کرد: گفتمان ایران بر منطق مسئولیت‌پذیری، سیاست‌های ضدهژمونی،‌ وحدت و همبستگی اسلامی، استقلال و خودکفایی در فناوری‌ها از جمله فناوری هسته‌ای است که از لحاظ نظری و عملی با غرب بویژه آمریکا خود را در تقابل می‌بیند.

کد N609223

وبگردی