آفتاب
نماینده تبریز:

انرژی خود را صرف تضعیف و تخریب رقیب نکنیم

انرژی خود را صرف تضعیف و تخریب رقیب نکنیم

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سالروز تشکیل بسیج مستضعفین گفت که گره حل مشکلات کشور تمسک به تفکر بسیجی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، محمد اسماعیل سعیدی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:‌ بر مبنای همین تفکر بود که مردم جنگ تحمیلی را اداره کردند؛ تهدیدات را به فرصت تبدیل نمودند و پیام انقلاب به گوش جهانیان رسید و عمق استراتژیک نظام به بیخ گوش رژیم صهیونیستی و آمریکا گسترش پیدا کرد.

وی گفت: ما توانستیم منطق خود را در برابر فشار استکبار به پیش ببریم و به تمام دنیا اثبات کنیم و از اکثر ظرفیت‌های داخلی و مردم جهت اداره جنگ و کشور بهره بگیریم، ‌امروز هم می‌توانیم با تمسک به فرمول اقتصاد مقاومتی و تفکر بسیجی تمامی تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم.

این نماینده مجلس با اشاره به تحریم های وضع شده علیه کشورمان گفت: تمامی دنیا شاهد بازی‌های شیطانی آمریکا در موضوع پرونده هسته‌ای و جریانات اخیر و تحریم‌های ناجوانمردانه غرب علیه ایران بودند. بعد از این مدت طولانی مسئولین باید به این نتیجه رسیده باشند که بایستی درون خود را تقویت کنیم، پایه‌های اقتصاد ما باید از درون محکم شود. چشم دوختن به چشم بیگانگان طمع و حرص آنان را بر علیه بیشتر خواهد کرد و زیاده طلبی آنان را افزایش خواهد داد، لذا باید مردم را باور کنیم و به مردم اعتماد کنیم و با مشارکت مردم می‌توانیم مشکلات را به راحتی از سر راه برداریم.

نماینده تبریز گفت: مگر مردم کشور ما از کشورهایی که 20 یا 30 سال پیش از صفر شروع کردند و حالا برای خود قدرتی هستند کمتر است، آیا نیروی انسانی و منابع طبیعی ما از این کشورها کمتر است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با ذکر حدیثی از پیامبر اکرم (ص) در مورد سوء تدبیرها عنوان کرد: یکی از سوء تدبیرها چشم دوختن به بیگانگان و غفلت از منابع داخلی است، در حال حاضر تولید کنندگان با مشکلات جدی مواجه هستند آنها سوال می‌کنند که ما داشته‌ها و سهم خود را وارد میدان کرده‌ایم اما آیا دولت هم سهم خود را آورده است انتظار جدی این است که مشکلات آنها رفع شود.

سعیدی ادامه داد: امروز گرامی‌داشت شهید مدرس را داریم؛ به گفته‌ی مدرس مردم ایران خود می‌توانند با سرمایه گذاری و اداره معادن خود را نجات دهند، پس امنیت در سرمایه‌گذاری باید تامین شود. در زمان مدرس نیز مشکل همین بود؛ یکی از بحث‌های مهم بحث مالیات و حمایت جدی از تولید کنندگان است اما ظاهرا مسئولین از این موضوع غفلت دارند.

نماینده مردم تبریز اضافه کرد: استانداری آذربایجان شرقی آماری از واحدهای تولیدی منتشر کرد که طی آن مشخص شد 50 درصد واحدهای مستقر غیر فعال هستند که نتیجه‌ی آن پایین آمدن سطح تولید، اشتغال و صاردات است. مسوولان باید در این زمینه پاسخگو باشند که برای تحقق اقتصاد مقاومتی که رهبری این همه روی آن تاکید دارد برنامه‌شان چیست.

وی خاطر نشان کرد: مشکل جوانان ما مشکل اشتغال است، ما نباید فرصت را ازدست بدهیم. درهیچ مقطعی از تاریخ ایران این تعداد نیروی جوان آموزش دیده و با انگیزه نداشته‌ایم ما نباید دنبال کشمکش‌های سیاسی و جناحی باشیم، باید انرژی خود را صرف تضعیف و تخریب رقیب نکنیم. این انرژی باید صرف مردم شود. این 4 سال هم به سرعت برق و باد خواهد گذشت دولت باید توجه جدی به این مساله داشته باشد.

نماینده مردم تبریز در پایان از وضعیت دریاچه ارومیه نیز انتقاد کرد و گفت: نگرانی مردم تبدیل به بی اعتمادی شده چرا که یک سال گذشته اما هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

انتهای پیام

کد N609099

وبگردی