آفتاب

رئیس جمهور /پایانی/:دنیا قبول دارد که ایام تحریم ظالمانه به پایان رسیده است

رئیس جمهور /پایانی/:دنیا قبول دارد که ایام تحریم ظالمانه به پایان رسیده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رئیس جمهور در ادامه با بیان این‌که گروه 1+5 دنیای غرب،‌شرق و منطقه و همه نیازمند تعامل سازنده با ایران هستند، اظهار کرد: امروز دنیا برای تأمین امنیت منطقه و جهان به ایران نیازمند است. دنیا برای تحرک اقتصادی به ایران نیاز دارد. ایران سرزمین توسعه و حرکت برای منطقه و جهان است. در 15 ماه گذشته حداقل 15 گام بسیار مهم برای توافق در مسأله هسته‌ای برداشته شده است.

وی افزود: امروز دنیا قبول کرده که غنی‌سازی در خاک ایران انجام شده، ما در اراک رآکتور آب سنگین داشته، ‌تحقیق و توسعه داشته و فعالیت‌ خود را در فردو ادامه می‌دهیم. دنیا قبول دارد که ایام تحریم ظالمانه به پایان رسیده است. ما برداشته شدن تحریم‌ها را حق مسلم مردم ایران می‌دانیم. همان‌طور که ادامه فن‌آوری‌های پیشرفته از جمله فن‌آوری هسته‌ای را حق مسلم مردم ایران می‌دانیم. ما این مسیر را با هم ادامه می‌دهیم و ملت ایران پیروز صحنه خواهند بود. وضع ما سال آینده از امسال بهتر خواهد بود.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود درباره برنامه‌های دولت برای توسعه استان گلستان، خاطرنشان کرد: تصمیم گرفته شده 121 پروژه عمرانی برای استان گلستان به ارزش 581 میلیارد تومان در سال جاری و سال آینده اجرایی شود که من در شورای اداری استان به تفصیل این طرح‌ها را بیان می‌کنم. علاوه بر این 22 هزار هکتار زمین در این استان تا پایان این دولت زه‌کشی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به این‌که تا اوایل سال آینده چند سد در دست اجرا را به بهره‌برداری می‌رسانیم، افزود: سد مهم نرمآب تا پایان 5 سال آینده طبق برنامه‌ریزی به اتمام می‌رسانیم. در حال حاضر احداث راه‌آهن گرگان به مشهد از سمت شهر مشهد آغاز شده و ما در این سفر تصمیم گرفته‌ایم تا ساخت این راه‌آهن را از سمت گرگان آغاز کنیم.

روحانی با بیان این‌که استان گلستان استعداد فراوانی برای جذب گردشگر دارد، خاطرنشان کرد: جذب گردشگر در کشور اشتغال ایجاد می‌کند. ما آشوراده را به مرکز مهم گردشگری تبدیل می‌کنیم.

رئیس جمهور با بیان این‌که آخرین مسائل مربوط به استان را دیشب در پایان جلسه هیأت دولت مورد توجه قرار دادیم افزود: ان‌شاءالله این بخش شبه جزیره‌ای است که می‌تواند به مرکزی دارای جاذبه زیاد برای گردشگری و توسعه استان تبدیل شود.

روحانی در پایان گفت: تصمیم دیگر که موجب تحول خواهد شد ایجاد منطقه آزاد در منطقه مرزی اینچه برون است. اصل تصمیمش اتخاذ شده و طراحی و برنامه‌ریزی‌اش انجام خواهد شد تا این‌که این مرکز به انبار مهمی برای سنگ‌های معدنی تبدیل شود.

انتهای پیام

کد N609071

وبگردی