آفتاب

رئیس پیشین شورای اروپا تا 3 سال پول مفت می‌گیرد!

رئیس پیشین شورای اروپا تا 3 سال پول مفت می‌گیرد!

رئیس سابق شورای اروپا به خاطر کاری که نمی‌کند به مدت سه سال مبلغ 500 هزار پوند دریافت می‌کند که این پول از محل مالیات‌دهندگان پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، هرمان ون رومپوی که روز دوشنبه از سمت خود به عنوان رئیس شورای اروپایی کناره‌گیری کرد، به مدت سه سال هر سال مبلغ 133 هزار و 723 پوند که 55 درصد حقوق پایه‌اش است تا دسامبر 2017 دریافت می‌کند که این اقدام برای بازگشت به زندگی عادی خارج از بروکسل است.

ون رومپوی 67 ساله همچنین تا آخر عمر مبلغ 52 هزار دلار به صورت سالانه به عنوان حق بازنشستگی اتحادیه اروپا دریافت می‌کند.

«مستمری انتقالی» که به ون رومپوی پرداخت می‌شود به وی این اجازه را می‌دهد تا کاری انجام ندهد و این مبلغ تحت عنوان «مالیات جامعه اتحادیه اروپا» که بسیار کمتر از مالیات در بلژیک کشور محل سکونت وی است، پرداخت می‌شود.

این حقوق مستمری به عنوان مبلغی برای استقلال کامل مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا است که باید برای کسب مجوز برای هر شغلی که دوست دارند 18 ماه پس از ترک سمتشان در اتحادیه اروپا اقدام کنند.

ون رومپوی که پیش از سمت رئیس شورای اروپایی، نخست‌وزیر بلژیک بود، به دنبال بازنشستگی از صحنه سیاست است تا بتواند به شعرگویی و ایراد سخنرانی در کالج اروپا بپردازد که محل آموزش مقام‌های اتحادیه اروپا در «بروژ»، شمال غرب بلژیک است.

رومپوی در چهار سال قبل به خاطر استفاده شخصی از پنج لیموزین اسکورتش به عنوان تاکسی برای انتقال خانواده‌اش به فرودگاه پاریس به منظور سفری مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

نایجل فاراژ، رهبر حزب استقلال‌طلب انگلیس مبلغ پرداختی به رومپوی را مورد انتقاد قرار داد و گفت: این مرد در زمان حضورش در این سمت تنها باعث فقر و بیکاری میلیون‌ها تن در اتحادیه اروپا شد.

انتهای پیام

کد N609062

وبگردی