آفتاب

دیدار مخالفان سوری با وزیر خارجه ترکیه و درخواست برای کمک تسلیحاتی

دیدار مخالفان سوری با وزیر خارجه ترکیه و درخواست برای کمک تسلیحاتی

وزیر خارجه ترکیه و مسوولان بلندپایه این وزارتخانه که در زمینه پرونده سوریه فعالیت دارند با هیاتی از سوی ائتلاف مخالفان سوریه دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، در نشست میان مسوولان وزارت خارجه ترکیه با اعضای هیات مخالفان سوریه، یکی از اعضای هیات مدیره ائتلاف بر ضرورت افزایش حمایت تسلیحاتی از ارتش آزاد سوریه و ایجاد زیرساخت‌های صحیح به منظور رسیدن به یک وحدت فرماندهی تاکید کرد.

اعضای این هیات همچنین وزیر خارجه ترکیه را در جریان تحولات ائتلاف مخالفان قرار دادند و اعلام کردند که برای اجرای اصلاحات گسترده در نهادهای ائتلاف تلاش می‌کنند تا اینکه دولت موقت سوریه بر اساس اصول صحیح به خوبی در داخل عمل کرده و به افراد شایسته اعتماد کند.

از سوی دیگر، وزیر خارجه ترکیه ضمن اعلام حمایت کامل کشورش از ائتلاف افزود: ترکیه همواره در کنار ائتلاف و ارتش آزاد و مردم سوریه ایستاده و بر ضرورت وحدت حاکم ائتلاف تاکید دارد و از همه سوری‌ها به طور یکسان حمایت می‌کند.

سفر این هیات به آنکارا پیش از سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به ترکیه صورت گرفت.

هادی البحره، رئیس ائتلاف مخالفان سوریه نیز در اشاره به نقش روسیه در پرونده سوریه به خبرگزاری آناتولی گفته بود: تداوم حمایت نظامی روسیه از نظام سوریه منجر به برقراری صلحی که خواهان آن است در سوریه نمی‌شود و ما امیدواریم که روسیه موضع خود را نسبت به بحران سوریه تغییر دهد و با ایجاد فشار بر دولت سوریه به سمت حل بحران سیاسی کشور پیش برود.

هادی البحره در خصوص پیشنهاد استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه مبنی بر توقف اقدامات خشونت‌بار در شهر حلب افزود: در خصوص پیشنهاد مطرح شده برخی مسائل مورد اختلاف وجود دارد و ائتلاف بعدها در این خصوص تصمیم نهایی را اتخاذ خواهد کرد.

رئیس ائتلاف مخالفان سوریه، وجود گروه تروریستی داعش را تهدیدی برای سوریه، عراق و ترکیه دانست و افزود: راه نجات از این تهدید، راه‌ حل نظامی است.

انتهای پیام

کد N608905

وبگردی