آفتاب
با رای مجلس؛

وزارت کشور ماشین‌آلات عمرانی شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت را تامین می‌کند

وزارت کشور ماشین‌آلات عمرانی شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت را تامین می‌کند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس به وزارت کشور اجازه دادند 20 درصد از مالیات بر ارزش افزوده که در اختیار این وزارتخانه قرار می‌گیرد را برای تامین ماشین‌آلات عمرانی زیر پنجاه هزار نفر جمعیت هزینه کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به موجب ماده الحاقی 20 از طرح دائمی کردن برخی احکام بودجه که در جلسه علنی امروز مجلس به تصویب رسید، به وزارت کشور(سازمان شهرداریها و دهیاریها) اجازه داده می‌شود بیست درصد(20%) از قانون مالیات بر ارزش افزوده را که در اختیار آن وزارتخانه قرار می‌گیرد، برای کمک و تأمین ماشین‌آلات خدماتی و عمرانی شهرهای زیر پنجاه هزار نفر جمعیت و دهیاری‌ها هزینه نماید.

به موجب این مصوبه، وزارت کشور مکلف است در مقاطع شش ماهه گزارش عملکرد این بند را به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و کمیسیون های عمران و برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گزارش نماید.

نمایندگان مجلس همچنین ماده الحاقی 21 این طرح در مورد پرداخت تسهیلات ارزی به شرکت‌های خصوصی صادرکننده کالاهای ایرانی را به دلیل وجود ماده مشابه در لایحه خروج از رکود از متن این طرح حذف کردند.

ماده الحاقی 22 طرح دائمی کردن برخی احکام بودجه مبنی بر دائمی شدن قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی مصوب سال 80 نیز با رای نمایندگان مجلس از متن طرح حذف شد.

انتهای پیام

کد N608901

وبگردی