آفتاب

برنامه‌ جهانی غذا کمک‌های خود به 1.7 میلیون آواره سوری را متوقف کرد

برنامه‌ جهانی غذا کمک‌های خود به 1.7 میلیون آواره سوری را متوقف کرد

برنامه‌ جهانی غذا تصمیم گرفته است کمک‌های خود به 1.7 میلیون آواره سوری را متوقف کند که این مساله بنا به گفته مسوولان فاجعه‌ای را برای بسیاری از این افراد به وجود می‌آورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، پیشتر والری آموس، مسوول سابق امور انسانی در سازمان ملل اعلام کرده بود: برنامه‌ جهانی غذا در صورتی که از حمایت‌های مالی بیشتری برخوردار نشود مجبور خواهد شد تا ظرف دو ماه پخش و توزیع غذا در میان سوری‌ها را متوقف کند.

از اواسط سپتامبر سازمان برنامه‌ جهانی غذا اعلام کرد که به دلیل کمبود منابع مالی کمک‌های غذایی حیاطی خود را به شش میلیون آواره سوری کاهش خواهد داد.

سازمان ملل از بزرگترین طرف‌هایی به شمار می‌آید که کمک‌هایی را به آسیب‌دیدگان از رخدادهای سوریه ادامه می‌دهد. میزان کمک‌های آمریکا نیز به منطقه به حدود 1.7 میلیارد دلار می‌رسد.

برنامه‌ جهانی غذا که وابسته به سازمان ملل است ماه گذشته هشدار داد که حمایت‌های مالی ویژه جهت فراهم کردن غذا برای حدود شش میلیون آواره سوری در حال پایان است.

این ارگان از سوی کمک‌هایی که دولت‌ها و بخش دولتی و دیگر سازمان و افراد ارائه می‌دهند، حمایت مالی می‌شود. هزینه عملیات برنامه‌ جهانی غذا برای کمک به آوارگان سوری تا اواخر سال 352 میلیون دلار برآورد شده است که 95 میلیون دلار از آن برای عملیات در داخل سوریه و 257 میلیون دلار برای حمایت از آوارگان در کشورهای مجاور سوریه اختصاص یافته است.

براساس طرح برنامه‌ جهانی غذا آوارگان سوری در اردن، لبنان، ترکیه، عراق و مصر از کوپن‌هایی برای خرید مواد غذایی در فروشگاه‌ها بهره‌مند می‌شوند. بدون این کمک‌ها تعدادی از آوارگان به ویژه با آمدن فصل زمستان در معرض گرسنگی قرار خواهند گرفت.

در همین حال ارتارین کازین، مدیر اجرایی برنامه‌ جهانی غذا در راستای کمک از طرف‌های اهدا کننده گفت: تعلیق ارائه کمک‌های غذایی سلامتی این آوارگان را در معرض خطر قرار خواهد داد و برای بسیاری از خانواده‌ها امری فاجعه‌بار خواهد بود.

این در حالی است که هادی بحره، رئیس ائتلاف مخالفان سوری نسبت به تصمیم توقف کمک‌های برنامه جهانی غذا به یک میلیون و 700 هزار آواره سوری هشدار داده است.

بحره تاکید کرد که اینکه سازمان برنامه جهانی غذا کمک‌ها به آوارگان سوری را متوقف کند بسیار نگران کننده است چون میزان بالایی از آوارگان به این کمک‌ها تکیه کرده‌اند و زمستان سختی را پیش رو دارند.

انتهای پیام

کد N608821

وبگردی