آفتاب

نماینده فلسطین در سازمان ملل: طرح جدید احیای مذاکرات صلح به زودی به شورای امنیت می‌رود

نماینده فلسطین در سازمان ملل: طرح جدید احیای مذاکرات صلح به زودی به شورای امنیت می‌رود

نماینده فلسطین در سازمان ملل اعلام کرد: پیش‌نویس قطعنامه از سرگیری مذاکرات صلح میان فلسطین و اسرائیل با هدف دستیابی به توافقنامه نهایی تا پیش از اواسط ماه جاری میلادی به شورای امنیت ارائه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی ایلاف، ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل گفت: در طرح فرانسه مهلت مذاکرات درباره توافقنامه نهایی صلح با امکان تعیین مهلت زمانی دوم برای تشکیل کشور فلسطین تعیین خواهد شد.

منصور در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: فرانسوی‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا نظر شرکای اروپایی خود را جلب کنند و من بر این باورم که آنها در نهایت موفق خواهند شد.

طرح پاریس امروز (سه‌شنبه) در بروکسل بررسی خواهد شد و همزمان جان کری، وزیر خارجه آمریکا در نشست سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با وزرای کشورهای اروپایی رایزنی خواهد کرد اما موضع کشور آمریکا اصلی است به ویژه که پیش از این هم آمریکا بارها قطعنامه‌های سازمان ملل را وتو کرده چراکه این قطعنامه‌ها را فشارهایی بر هم‌پیمان اسرائیلی خود تلقی کرده است.

فلسطینی‌ها در اواخر سپتامبر گذشته با حمایت اتحادیه عرب پیش‌نویس قطعنامه‌ای را مبنی بر پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی حداکثر تا نوامبر 2016 ارائه کردند اما این پیش‌نویس با مخالفت آمریکا و چند عضو دیگر شورای امنیت لغو شد. این مساله اروپایی‌ها را بر آن داشت تا پیش‌نویس دیگری به جای آن ارائه دهند.

نماینده فلسطین در سازمان ملل پیش‌بینی کرد، پیش‌نویس قطعنامه جدید به زودی و چه بسا تا اواسط ماه جاری میلادی به شورای امنیت ارائه و به دنبال آن فورا به رای گذاشته شود و در صورت تصویب، زمینه برای تلاش نهایی جهت دستیابی به توافقنامه صلح بین اسرائیل و فلسطین در یک کنفرانس بین‌المللی فراهم می‌شود.

در آوریل گذشته، مذاکرات دو جانبه اسرائیل و فلسطین به مدت 9 ماه و با رهبری جان کری، وزیر خارجه آمریکا شکست خورد. پس از آن دولت‌ها و پارلمان‌های کشورهای اروپایی تلاش کردند به صورت نمادین کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

انتهای پیام

کد N608688

وبگردی