آفتاب
یک رسانه لبنانی:

هنوز زمان گفتگوهای حزب الله و المستقبل مشخص نشده است

هنوز زمان گفتگوهای حزب الله و المستقبل مشخص نشده است

یک رسانه لبنانی اعلام کرد تا کنون زمان دقیق اولین جلسه گفتگوها میان حزب الله و جریان المستقبل مشخص نشده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه الاخبار به نقل از یکی از اعضای مطرح حزب الله که نامش را فاش نکرد، کاهش تنشها و به وجود آمدن فضای آرام در داخل لبنان را مهمترین انتظار حزب الله از گفتگوهای داخلی دانست.

روزنامه الاخبار نوشت دیداری روز گذشته میان نادر الحریری معاون سعدالحریری رئیس جریان المستقبل با علی حسن خلیل وزیر دارایی و یکی از رهبران جریان هشت مارس برگزار شد.

این روزنامه پیش بینی کرد جلسات گفتگوها میان حزب الله و المستقبل پیش از تعطیلات سال جدید میلادی آغاز شود.

یک منبع آگاه در این زمینه گفته است در یکی از جلساتی که در عین التینه(مقر نبیه بری رئیس پارلمان لبنان) که با حضور فواد السنیوره رئیس فراکسیون پارلمانی جریان المستقبل و نادرالحریری  برگزار شد، سنیوره در خصوص دستورکار مذاکرات سختگیرانه عمل کرد و هنگامی که نبیه بری رئیس پارلمان پیشنهاد داد شروع جلسات با تلطیف فضای رسانه ای و سیاسی همراه باشد، در حالی که نادرالحریری معاون سعدالحریری بلافاصله موافقت کرد، سنیوره به آن اعتراض کرد و مدعی شد تنشها آن قدر زیاد است که تنها از طریق عمل رفع می شود و بند نخست مذاکرات باید به انتخاب رئیس جمهور اختصاص یابد.

اما نبیه بری، درخواست سنیوره را از نظر حزب الله غیر عملی خوانده است که اجازه بررسی هیچ یک از عناوین چهارگانه را در مذاکرات نخواهد داد که شامل ادامه مقاومت ضد دشمن تا آزادسازی سرزمین، سلاح مقاومت، دادگاه بین المللی رسیدگی به پرونده ترور رفیق الحریری و نبرد در سوریه(با گروههای تروریستی) است، اما در خصوص پرونده ریاست جمهوری، حزب الله همچنان بر حمایت خود از نامزدی میشل عون رئیس جریان ملی آزاد پافشاری می کند نکته ای که اخیرا نیز مورد تاکید الحاج حسن الخلیل معاون سیاسی سید حسن نصرالله در جریان دیدارش از رابیه(مقر میشل عون) قرار گرفته بود.

این مقام حزب الله خاطر نشان کرده است سقف انتظارات حزب الله از این گفتگو در این مرحله از کاهش تشهای داخلی به ویژه میان اهل سنت و شیعیان فراتر نمی رود.

کد N608502

وبگردی