آفتاب
رییس سازمان بازرسی کل کشور:

ایران و چین از یکدیگر در پیشبرد اهداف ضدفسادی پشتیبانی می‌کنند

ایران و چین از یکدیگر در پیشبرد اهداف ضدفسادی پشتیبانی می‌کنند

در جریان سفر رییس سازمان بازرسی کل کشور به جمهوری خلق چین که به دعوت رسمی وزیر نظارت این کشور انجام شد، ناصر سراج با مقامات حزبی و مسئولان امور نظارت و بازرسی و مبارزه با فساد دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این سفر سراج همچنین با دبیرکل و معاون دبیرکل کمیسیون بازرسی انضباطی استان یون‌نان و دبیرکل و معاون دبیرکل کمیسیون بازرسی انضباطی استان گوانگدونگ و مدیران بخش‌های انضباطی، نظارتی و پیشگیری از فساد حزب در استان و مقامات نظارتی شهر شنجن دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

مقام عالی نظارتی استان یون نان سفر رئیس سازمان بازرسی کل کشور جمهوری اسلامی ایران را به کشور چین بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: حضور سراج و همراهان و مقامات وزارت نظارت که از پکن به این استان آمده‌اند، بیانگر توجه جدی دو کشور به پیشبرد همکاری‌ها و مبادلات دوجانبه برای مبارزه با فساد و تبادل تجربیات در حوزه‌های نظارتی و بازرسی است.

وی گفت: بر اساس دستورالعمل‌های حزبی و مرکزی، نهاد بازرسی و انضباطی چین سه وظیفه مهم را عهده‌دار است؛ اجرایی کردن مقررات و اساسنامه حزب مرکزی، نظارت بر اجرای رهنمودها و دستورالعمل‌های حزب و مساعدت به حزب برای ارتقاء سلامت اداری و مقابله با سوءجریانات و مبارزه با فساد.

مقام عالی نظارتی استان یون‌نان تصریح کرد: وظیفه اصلی نهاد بازرسی انضباطی و نظارتی در استان علاوه بر این وظایف، نظارت درون‌سازمانی است و بر کارکنان نهادهای دولتی در کلیه سطوح نظارت می‌کند.

در این دیدار سراج از استقبال صمیمانه و برنامه‌ریزی شایسته وزارت نظارت چین و ادارات کل استانی این وزارتخانه و کمیسیون بازرسی انضباطی حزب برای انجام این دیدارهای کاری قدردانی کرد و با عنایت به روابط عالی دو کشور در سطوح مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی خواستار تداوم همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مبارزه با فساد، نظارت و بازرسی شد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با تشریح نظام سیاسی و اداری کشور، به بیان اقدامات سازمان بازرسی کل کشور پرداخت و با تشریح جایگاه قوه قضاییه در کشور و این‌که سازمان بازرسی تحت نظارت مستقیم ریاست قوه قضائیه فعالیت می‌کند به انواع بازرسی‌های برنامه‌ای، فوق‌العاده و موردی و تکالیف بازرسین سازمان در اجرای برنامه‌های متنوع نظارت و بازرسی پرداخت.

سراج گفت: ایران و چین به‌عنوان اعضاء موسس انجمن آمبودزمان آسیایی و اعضاء هیات مدیره همواره از یکدیگر در پیشبرد اهداف آمبودزمانی و ضدفسادی پشتیبانی کرده و با یکدیگر همسو بوده‌اند.

در جریان سفر به استان گوانگدونگ، هیأت اعزامی از شرکت الکترونیک و شرکت Tencent QQ مستقر در شهر شنجن نیز بازدید به عمل آورد. گفتنی است این سفر بنا به دعوت وزیر نظارت جمهوری خلق چین و از سوی این وزارت برنامه‌ریزی شده بود.

انتهای پیام

کد N608430

وبگردی