آفتاب
/پایانی/

تازه‌ترین اظهارات لاریجانی درباره تشکیل حزب

تازه‌ترین اظهارات لاریجانی درباره تشکیل حزب

رییس قوه مقننه در اظهارنظری درخصوص تشکیل حزب توسط خود گفت: اگر به من نیاز باشد و بتوانم کمکی کنم حزب تشکیل می‌دهم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، لاریجانی که در روز مجلس از رسانه ملی به طور مستقیم با مردم سخن می‌گفت در قسمت پایانی صحبت‌های خود درخصوص صحت تشکیل حزب توسط خود ابتدا با مزاح گفت: ما زن و بچه داریم!

وی با بیان اینکه من مدافع تشکیل حزب هستم ادامه داد: معتقدم برای اینکه دموکراسی در کشور پایدار شود حضور احزاب قوی و دارای مرام و اسم و رسم بسیار مفید است. البته در کشور ما قدری تلقی‌های منفی نسبت به این موضوع وجود دارد.

رییس قوه مقننه خاطرنشان کرد: به طور مثال حزب جمهوری اسلامی حزب نسبتا کاملی بود و مرام داشت و شهید بهشتی در آن زمان چیزی شبیه مانیفست حزب تهیه کردند که من در آن زمان در رادیو تلویزیون بودم که این مانیفست را به من نشان دادند. بنابراین فکر می‌کنم حزب جمهوری اسلامی حزب با ریشه‌ای بود که هنوز در شهرهای مختلف افراد اصیل و قدیمی این حزب وجود دارند که تمام این‌ها ثمره دو سال فعالیت این حزب بود.

لاریجانی همچنین با تاکید بر اینکه حزب‌های بادی خیلی مفید نیستند تصریح کرد: این احزاب زمان به وجود آمدن قدرتی تشکیل می‌شوند و چند تایی اطلاعیه می‌دهند اما حزب واقعی باید کادر تربیت و برنامه تولید کند.

وی افزود: من همیشه کسانی که در این خصوص با من مشورت می‌کنند را تشویق به تشکیل حزب می‌کنم که این کار را پیگیری کنند تا احزاب قوی در کشور به وجود بیاید، اما من هنوز خودم به این فکر نرسیدم که با توجه به کثرت کار می‌توانم حزبی تشکیل دهم یا خیر؟ یا شاید هم تنبلی بوده است.

رییس مجلس در پایان گفت: البته عقیده دارم که اگر واقعا احساس کنم وجود من به حزبی کمک کند حتما این کار را می‌کنم.

انتهای پیام

کد N608261

وبگردی