آفتاب
در کمیته راهبردی ایران و عمان مطرح شد؛

افراط‌گرایی و تروریسم تکفیری تهدید مشترک کشورهای منطقه است

افراط‌گرایی و تروریسم تکفیری تهدید مشترک کشورهای منطقه است

در حالی که بیگانگان صرفاً منافع خود را دنبال می‌کنند، اهل منطقه با اعتقاد به همکاری صادقانه و واقعی منطقه‌یی می‌توانند به تحقق پیشرفت، ثبات و امنیت منطقه امیدوار باشند.

سومین نشست کمیته گفت‌وگوهای راهبردی و مشورت‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان به ریاست معاونان وزیران خارجه دو کشور در مسقط برگزار شد.

به گزارش ایلنا، دو طرف در این نشست آخرین ابعاد مختلف روابط دوجانبه، همکاری‌های منطقه‌یی و بین‌المللی و آخرین تحولات منطقه را مورد گفت‌وگو قرار داده و ضرورت استمرار رایزنی‌ها و مشورت‌های بین دو کشور را مورد تأکید قرار دادند.

در این نشست حسین امیرعبداللهیان، معاون وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به روابط ممتاز دو کشور، تاکید کرد استمرار رایزنی و مشورت با عمان با توجه به دیدگاه‌های واقع‌بینانه، متوازن و منطقی این کشور، می‌تواند نقش تاثیرگذاری در ثبات و امنیت منطقه داشته باشد.

او هم‌چنین با اشاره به تهدیدهای مشترک علیه کشورهای منطقه از جمله افراط‌گرایی و تروریسم تکفیری، بر افزایش رایزنی و همکاری‌های امنیتی و دفاعی تهران و مسقط و کشورهای منطقه تاکید کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به اقدامات ناکارآمد ائتلاف آمریکایی علیه داعش، افزود: در حالی که بیگانگان صرفاً منافع خود را دنبال می‌کنند، اهل منطقه با اعتقاد به همکاری صادقانه و واقعی منطقه‌یی می‌توانند به تحقق پیشرفت، ثبات و امنیت منطقه امیدوار باشند.

احمد الحارثی، معاون سیاسی وزیر خارجه سلطنت عمان نیز با اشاره به جایگاه ویژه و نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در منطقه اظهار کرد: تشکیل منظم کمیته‌های مشترک بین دو کشور و به‌ویژه کمیته مشترک راهبردی، نشان از اهتمام و اراده مقامات عالیه دو کشور برای توسعه و تحکیم همکاری‌های همه جانبه روابط دارد.

او با اشاره به روند رو به افزایش ناامنی ناشی از اقدامات تروریستی از جمله داعش در منطقه، بر ضرورت افزایش همکاری‌ها و رایزنی‌ها بین تمامی کشورهای منطقه و از جمله ایران و عمان تاکید کرد.

کد N608132

وبگردی