آفتاب

مراسم روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین در باغ موزه قصر برگزار شد

مراسم روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین در باغ موزه قصر برگزار شد

مراسم روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین روز گذشته با حضور جمعی از اساتید حقوق بین الملل و فعالان این عرصه در باغ موزه قصر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روز گذشته مراسم بزرگداشت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین در محل باغ موزه قصر با حضور جمعی از اساتید حقوق بین الملل ایران و فعالان این عرصه برگزار شد.

این همایش با مشارکت دفتر سازمان ملل متحد در تهران، انجمن حقوق بین الملل ایران، باغ موزه قصر وابسته به شهرداری تهران و انجمن دفاع از حقوق مردم فلسطین روز گذشته از ساعت 15 تا 17 با در محل سالن همایش های  فرخی یزدی باغ موزه قصر برگزار شد.

در این مراسم ابتدا آقای سعیدی مدیریت باغ موزه قصر ضمن خوش آمدگویی به میهمانان و به تشریح فعالیت های مجوعه تحت مدیریت خود پرداخت.

در ادامه برنامه جناب آقای مقدم معاون مرکز اسناد سازمان ملل متحد در تهران (UNIC) پیام دبیرکل سازمان ملل متحد به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین را قرائت کردند.

سپس  خانم دکتر غدیری دبیرکل کلینیک های حقوقی کرسی حقوق بشر و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی به سخنرانی درباره حقوق کودکان غزه تحت عنوان " غفلت از کودکانی که می روند" پرداخته و به تشریح ابعاد بی توجهی به کودکانی که بازمانده جنایات رژیم صهیونیستی در غزه هستند پرداختند.

بعد از ایشان  جناب آقای دکتر توکل حبیب زاده عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) نیز طی سخنرانی به تشریح ابعاد حقوقی حق مردم فلسطین به دفاع مشروع از خود و مبارزه مسلحانه با متجاوزان صهیونیست پرداختند.

در ادامه ، برنامه دکتر قاسم زمانی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی طی سخنانی مبسوط به تشریح اقدام رژیم اسرائیل در ترور رهبران مقاومت فلسطین پرداخته و این سیاست رژیم اسرائیل را مشابه سیاست آمریکا در ترور رهبران القاعده خوانده و گفت از دیدگاه حقوق بین الملل انجام "قتل های هدفمند" خلاف موازین و مقررات حقوق بین الملل می باشد.

در اتهای همایش گرامیداشت روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین مهدی مقسومی دبیر کل انجمن حقوق بین الملل ایران به تبیین اهداف برگزاری این همایش و برنامه های آتی انجمن پرداخت و با دعوت از اساتید و میهمانان برنامه، نهالی به نشانه همبستگی با مردم مظلوم فلسطین در باغ موزه قصر کاشته شد.

کد N607600

وبگردی