آفتاب

درخواست اژه‌ای از مسئولان اصفهان برای دستگیری عاملان اسیدپاشی‌

درخواست اژه‌ای از مسئولان اصفهان برای دستگیری عاملان اسیدپاشی‌

... سخنگوی قوه قضاییه از نیروی انتظامی و سیستم اطلاعاتی اصفهان خواست تا نهایت تلاش خود را در دستگیری عاملان اصلی اسیدپاشی‌های اخیر در این استان انجام دهد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محسنی‌اژه‌ای اظهار کرد: هنوز عاملان اصلی اسیدپاشی‌های اصفهان دستگیر نشده‌اند، گرچه در روزهای اول مظنونانی تحت تعقیب قرار گرفتند اما عاملین اصلی هنوز دستگیر نشدند.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اینکه آنچه موجب آرام و امنیت جامعه می‌شود برای همه مردم باید مهم باشد و بدیهی است که باید با بر هم زنندگان امنیت و آرامش در جامعه برخورد شدیدی شود، گفت:‌ قوه قضاییه این موضوع را در اولویت قرار داده و درصدد است تا با کسانی که امنیت جامعه را برهم می زند برخورد جدی کند.

وی ادامه داد: در هفته‌های اخیر موردی در مشهد داشتیم که حکمش اجرا شد. اتهامات این فرد سرقت مسلحانه، تجاوز به عنف و شرارت بود که در نهایت اعدام شد. موردی هم در بندرعباس داشتیم که سرقت مسلحانه و تجاوز به عنف داشت. مورد دیگری در قم بود که به قصاص نفس محکوم شد.

سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد:‌ دستگاه قضایی مصمم است که با کسانی که تجاوز به عنف دارند و امنیت جامعه را برهم می زند بدون هیچ اغماضی برخورد کند تا حکم هرچه سریع‌تر اجرا شود.

محسنی‌اژه‌ای با اشاره به افرادی که در زمینه مواد مخدر فعالیت دارند و با تاکید بر اینکه خانواده ها بیشتر مراقبت داشته باشند، گفت:‌ کسانی که یک بار مورد رأفت اسلامی در این زمینه قرار گرفته اند یا عفو شدند یا با آزادی مشروط آزاد شده‌اند بیشتر مراقب باشند تا دوباره به دام مافیای مواد مخدر نیفتند.

وی ادامه داد‌: با تلاش نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و سیستم اطلاعاتی ما توانسته ایم به عاملین اصلی دسترسی پیدا کینم. در نشست گذشته گفتم که بیشتر از 15 هزار کیلو از انواع مواد مخدر کشف شد. عاملین اصلی آن حدود 53 نفر هستندف البته باعث تاسف است که این مقدار مواد وارد کشور ما می‌شود، ولی با کار بزرگ نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و سیستم اطلاعاتی توانسته ایم به عامل اصلی برسیم که موفقیت بزرگی بوده است.

ادامه دارد ...

کد N607577

وبگردی