آفتاب

درد دل‌های نماینده خوی با رئیس جمهور

درد دل‌های نماینده خوی با رئیس جمهور

نماینده مردم خوی گفت: بنده سرسپرده ملت و نظام و دل سپرده شهدایم و به هیچ مقامی باج نمی‌دهم و با هیچ مقامی عهد اخوت نبسته‌ام.

نماینده مردم خوی گفت: بنده سرسپرده ملت و نظام و دل سپرده شهدایم و به هیچ مقامی باج نمی‌دهم و با هیچ مقامی عهد اخوت نبسته‌ام.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ موید حسینی صدر در نطق میان دستور امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی با تبریک سالروز شهادت مدرس و روز مجلس گفت: مدرس از جنبه رفتار شخصیتی فردی متوکل به خدا،‌ نترس، بی علاقه به مال دنیا،‌ آزادمنش،‌ آزادخواه، ملی و بی تکلف بود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ویژگی‌های سیاسی و اجتماعی شهید مدرس گفت:‌ ضد استکبار،‌ ضد انگلیس،‌ ضد بیگانه،‌ مخالف دیکتاتوری و معتقد به نقش و جایگاه اساسی و نقش اولی برای مردم بود. این صفات دلیل ماندگاری مدرس بوده است. تصمیمات مدرس هوشمندانه،‌ مدبرانه،‌ عاقلانه و به روز بوده است؛ به همین دلیل مجلس نام خود را به نام این مرد بزرگ و شخصیت کم نظیر مفتخر کرده است.

نماینده مردم خوی خطاب به رئیس جمهور گفت: بیش از حق خود نمی‌خواهیم،‌ اجرای پروژه جدید نمی‌خواهیم بلکه فقط تاکید داریم در دولت تعقل و راستگویان پروژه‌های با پیشرفت بیش از 60 درصد به اتمام برسد.

حسینی صدر افزود:‌ ورزشگاهی که 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد نیمه کاره رها شده است. دانشگاهی که 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد به ناگهان متوقف شده است، آب سد آقاچای که با خون دل احداث شده است، دهها کیلومتر راه می‌پیماید و 15 روستای در محدوده سد در مصرف آب کشاورزی می سوزند.

وی خطاب به رئیس جمهور و وزیر نیرو احداث سد غازان از سال 1388 را یادآور شد و افزود: متاسفانه کارشناسان گاهی مغرض جلوی احداث این سد را گرفته اند و آب از کشور خارج می‌شود . آیا باید منتظر بمانیم بحرانی برتر از بحران دریاچه ارومیه شکل بگیرد؟ آیا می‌خواهند این شهر مرزی به کویر تبدیل شود؟ آیا این شهر علوی باید خالی از سکنه باشد؟ حتی آب شرب خوی هم تامین نیست، عمق چاه‌های عمیق به 180 متر رسیده است و حداقل 20 روستا فاقد آب شرب هستند.

حسینی صدر خطاب به وزیر بهداشت و درمان متذکر شد: خوی به عنوان مرکز درمانی بیش از یک میلیون نفر در شمال استان حتی سی تی اسکن ندارد. در کجای کشور عمر بیمارستان یک قرن است؟ آیا چنین بیمارستانی امن و قابل استفاده است؟

نماینده مردم خوی در تذکر به رئیس جمهور ومعاون اول رئیس جمهور گفت: فرودگاه شهرستان خوی 18 ماه است تعطیل شده آن هم در دولت شما، شاید توطئه‌ای علیه شما باشد. روستاهای 250 خانوار در تمام مناطق خوی و چایپاره فاقد راه آسفالت هستند حتی در داخل شهر خوی شبکه گازرسانی تکمیل نشده است. در روستاهای با بیش از 1000 خانوار در کنار لوله انتقال گاز فاقد گازند. تعریض جاده‌های مواصلاتی منطقه با کندی پیش می‌رود. در شش ماهه اول سال در جاده‌های منطقه 30 نفر کشته شده‌اند،‌ جواب این حوادث را چه کسی می‌دهد؟ بگویم تنگ نظری چه کسانی مانع احداث این جاده ها شده است؟

این عضو کمیسیون صنایع و معادن خطاب به معاون اول رئیس جمهور متذکر شد: وقتی به استان آذربایجان غربی سفر کردید قرار بود از مرز رازی بازدید کنید،‌ این سفر کنسل شد 250 هزار مسافر از این مرز عبور می‌کنند،‌ چگونه می‌توانید به این مردم پاسخ دهید؟ برای عبور از مرز باید از کانکس عبور کنند و جاده،‌ آسفالت ندارد. ظرفیت‌های کشور در شهرستان خوی به خاطر کوتاه فکری،‌ تنگ نظری،‌ عدم برنامه‌ریزی یا ضعف مدیریت در حال سوختن است.

موید حسینی در تذکری دیگری به رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور گفت: شهرستان‌هایی در قلب آذربایجان سرافراز دارم که هنوز محروم هستند. آقای رئیس جمهور نماینده چنین مردمی هستم، ردای نمایندگی برای تفاخر نیست،‌ حق این مردم را باید بدهید. مردم به شعارهای شما دل بسته اند و هنوز امیدوارند،‌ این امید را به یاس تبدیل نکنید.

نماینده مردم خوی خطاب به رئیس جمهور و رئیس مجلس متذکر شد: به پشتیبانی دو امام جمعه و مردم و شهداء برای دفاع و احقاق حق مردم به مجلس آمده‌ام،‌ نه برای تفاخر به سمت نمایندگی اما متاسفانه در این کشور عدالت وجود ندارد. آقای رئیس جمهور دستورات شما در پایین دست وتو می‌شود.

انتهای پیام

کد N607502

وبگردی