آفتاب

تشدید تلاش‌های نتانیاهو برای جلوگیری از فروپاشی کابینه

تشدید تلاش‌های نتانیاهو برای جلوگیری از فروپاشی کابینه

منابع نزدیک به نخست وزیری رژیم صهیونیستی از تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از فروپاشی دولت کنونی این رژیم خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، منابع نزدیک به نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کردند که بنیامین نتانیاهو به منظور بررسی چگونگی جلوگیری از فروپاشی دولت کنونی خود،‌ نشستی را با آویگدور لیبرمن، رئیس حزب راست‌گرای اسرائیلی تشکیل داده است.

منابع مذکور اعلام کردند: نتانیاهو با دیگر اعضای ائتلاف حاکم از جمله نفتالی بنت، وزیر اقتصاد اسرائیل و رئیس حزب خانه یهود و تزیپی لیونی، وزیر دادگستری اسرائیل در آینده‌ای نزدیک دیدار خواهد کرد.

این روزنامه در ادامه نوشت: نتانیاهو سعی دارد تا موانع پیش روی دولت اسرائیل را که مهمترین آن تصویب قانون "کشور یهود" است و وزیران دارایی و دادگستری با آن مخالف هستند، از میان بردارد.

قانون رژیم صهیونیستی به نخست وزیری این اختیار را داده است تا در صورت مخالفت وزیران با اجرای برنامه‌های دولت، آنان را از کابینه اخراج کند.

بنیامین نتانیاهو در تلاش است تا در صورت برکناری لاپید، حزب شاس و یهودات را وارد دولت خود کند و همچنین از حزب کارگر خواسته تا به دولت وی بپیوندد اما این حزب این پیشنهاد را نپذیرفته است. اقدامات نتانیاهو در واقع تلاشی است برای حفظ حد نصاب لازم نمایندگان حاضر در ائتلاف حاکم برای سرپا نگه داشتن آن.

انتهای پیام

کد N607083

وبگردی