آفتاب
با تصویب نمایندگان مجلس؛

یک درصد از بودجه دستگاه‌های اجرایی به توسعه ورزش همگانی اختصاص یافت

یک درصد از بودجه دستگاه‌های اجرایی به توسعه ورزش همگانی اختصاص یافت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با تصویب ماده‌ای از طرح دائمی شدن احکام بودجه به دستگاه‌های اجرایی اجازه دادند یک درصد از بودجه خود را به توسعه ورزش اختصاص دهند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه نوبت صبح روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی، بررسی جزئیات طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در دستور کار مجلس قرار گرفت.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده ای به دستگاه های اجرایی، موسسات و شرکت ها اجازه دادند به منظور توسعه ورزش همگانی، قهرمانی و توسعه زیرساخت‌های ورزش و امور جوانان در قالب قوانین بودجه سنواتی، یک درصد از بودجه خود به استثنای فصول‌های یک و 6 هزینه‌ای و هزینه‌های مستقیم را که طی دستورالعملی توسط وزارت ورزش و جوانان و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور تهیه و ابلاغ می‌گردد، هزینه نمایند.

بر اساس تبصره یک این ماده، مقرر شد 30 درصد از این اعتبارات صرف توسعه فضاهای ورزشی در مدارس شود. علاوه‌بر این، 30 درصد از اعتبار این ماده برای تکمیل فضاها و اماکن ورزشی در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار گیرد. حداقل 30 درصد منابع موضوع این تبصره نیز باید صرف توسعه ورزش در روستاها شود.

نمایندگان با 126 رأی موافق، 22 رأی مخالف، 2 رأی ممتنع از مجموع 198 نماینده حاضر در مجلس این ماده را به تصویب رساندند.

کد N606981

وبگردی