آفتاب
تلگراف خبر داد؛

نیروهای مخفی انگلیس در لبنان برای مقابله با حملات داعش

نیروهای مخفی انگلیس در لبنان برای مقابله با حملات داعش

یک جوخه انگلیسی به صورت مخفیانه با ساختن شبکه‌ای از برج‌های دیده‌بانی، یک شهر مسیحی‌نشین در لبنان را از ورود نیروهای داعش در امان نگه داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی‌تلگراف، این جوخه انگلیسی به سرعت در حال ساخت 12 برج در حاشیه مرزهای لبنان با سوریه هستند. این اقدام برای جلوگیری از ورود نیروهای داعش به یک شهر مسیحی‌نشین و قتل عام مردم آن صورت گرفته است. گفته می‌شود برای ساخت تعداد بیشتری از این برج‌ها برنامه‌ریزی شده است.

این برج‌های دیده‌بانی به ارتش لبنان اجازه می‌دهد تا حمله داعشی‌ها به غرب را هم‌زمان با گسترش حملات این شبه‌نظامیان به عراق در شرق متوقف کند. این اقدام همچنین از ورود نیروهای داعش به شهر راس بعلبک در شمال لبنان جلوگیری می‌کند.

در همین حال، تام فلتچر، سفیرانگلیس در لبنان معتقد است، این برج‌های دیده‌بانی از قتل عام در راس بعلبک جلوگیری کرده‌اند. به گفته او ورود داعشی‌ها به این شهر لبنان به عنوان وطن دروزی‌ها، سنی‌ها، شیعه‌ها و دو میلیون مسیحی موجب بی‌ثباتی و ناآرامی فجیعی در کشور می‌شود.

فلتچر در این باره متذکر شد: داعشی‌ها می‌خواهند به این پیروزی نمادین دست یابند. آنها می‌خواهند به مرز حمله کرده، قتل عام و توجهات را به خود جلب کنند. درکشوری که چنین شکنندگی وجود دارد، این اقدام آنها می‌تواند نتایج دراماتیکی داشته باشد.

به گفته یکی از نظامیان انگلیسی ساخت این برج‌ها برای مالیات‌دهندگان انگلیسی 150 هزار پوند هزینه خواهد داشت.

این برج‌ها طی 17 روز در ماه ژوئیه در حالی ساخته شدند که دو هفته بعد هزاران تن از نیروهای داعش و جبهه النصره به مرزهای لبنان یورش بردند.

انتهای پیام

کد N606906

وبگردی