آفتاب

ادعای وزیر خارجه بحرین علیه ایران

ادعای وزیر خارجه بحرین علیه ایران

وزیر امور خارجه بحرین در اظهاراتی خصمانه علیه ایران، گفت که کشورهای حاشیه خلیج فارس در حال تشکیل یک نیروی نظامی مشترک برای مقابله با تکفیری‌ها و ایران هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شیخ خالد آل خلیفه وزیر امور خارجه بحرین در گفت‌وگو با روزنامه‌ فایننشال تایمز گفت که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در حال تشکیل یک نیروی نظامی مشترک مستقر در عربستان هستند تا با آن‌چه تهدیدات نیروهای تکفیری و ایران می‌خواند، مقابله کند.

وزیر امور خارجه بحرین اظهار کرد: این نیروی جدید روی عملیات‌های دفاعی متمرکز شده و قرار است با نیروی دریایی شورای همکاری خلیج (فارس) مستقر در بحرین و نیروی هوایی آن که در عربستان مستقر است همکاری کند .

وی افزود: تشکیل نیروی نظامی مشترک میان کشورهای عربی پس از آن انجام گرفت که نیروهای داعش بخش‌های زیادی را از عراق و سوریه در اختیار گرفته‌اند و حامیان زیادی در میان مردم کشورهای حاشیه خلیج (فارس) دارند.

وی در ادامه مدعی شد این نیروی نظامی جدید قرار است برای افزایش ناآرامی‌ها در یمن و تهدید ایران همکاری کند.

شیخ خالد در اظهارات خصمانه و مداخله جویانه خود علیه ایران گفت: حصول یک توافق خوب با ایران در خصوص برنامه‌ی هسته‌ای این کشور مورد استقبال قرار خواهد گرفت اما اگر ایران رفتار خود را در منطقه تغییر ندهد تحریم‌ها باید در جای خود باقی بماند.

به نوشته روزنامه‌ فایننشال تایمز بحرین که اکثریت جمعیت آن را شیعیان تشکیل می‌دهند از سال 2011 تاکنون در پی افزایش اعتراضات مردم علیه عملکرد حکومت پادشاهی این کشور و درخواست‌های آنها برای برقراری دموکراسی شاهد ناآرامی‌های روزافزون بوده است.

انتهای پیام

کد N606777

وبگردی