آفتاب

الاخبار از دیدار قریب‌الوقوع و سه‌ جانبه میان حزب‌الله و المستقبل خبر داد

الاخبار از دیدار قریب‌الوقوع و سه‌ جانبه میان حزب‌الله و المستقبل خبر داد

منابعی در گروه 8 مارس از دیدار قریب‌الوقوع میان نمایندگان حزب‌الله لبنان و جریان المستقبل با هدف تعیین دستور کار نشست دو طرف خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منابعی در دولت لبنان که عضور گروه 8 مارس هستند به روزنامه لبنانی الاخبار گفتند: طی دو روز آینده تلاش جدی در زمینه گفت‌وگو میان حزب‌الله و جریان المستقبل آغاز خواهد شد و این امر دیگر از مرحله اظهارات کلی خارج شده و جدول کاری این مذاکرات تعیین خواهد شد.

این منابع افزودند: احتمالا به زودی دیداری سه‌ جانبه‌ میان علی حسن خلیل وزیر کشور، حسین خلیل معاون سیاسی دبیرکل حزب‌الله و نادر حریری مدیر دفتر سعد حریری، نخست وزیر پیشین لبنان با هدف تعیین دستور جلسه انجام خواهد شد.

در این راستا دو تیم حزب‌الله و جریان المستقبل بر اهمیت بررسی بحث دو مساله اساسی یعنی ریاست‌جمهوری و قانون جدید انتخابات توافق‌نظر دارند در حالی که اطلاعات فاش شده حکایت از آن دارد که اختلافات اصلی دو طرف بر سر این میز مذاکرات مطرح نخواهد شد.

احمد فتفت یکی از نمایندگان فراکسیون المستقبل در پارلمان اعلام کرد که هدف از این مذاکره دور ساختن لبنان از آتش درگیری‌های منطقه است.

فتفت همچنین گفته است: تجارب قبلی ما با حزب‌الله چندان مثبت نبود اما این مذاکرات برای تسریع انتخاب رئیس‌جمهور و تصویب قانون جدید انتخابات بسیار مهم است و هنوز دستور کار این مذاکرات مشخص نشده است.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که هیچ طرح جدی برای مذاکرات وجود ندارد نگرانیم که شکست مذاکرات لبنانی‌ها را سرخورده کند.

این عضو جریان المستقبل خاطرنشان کرد: تمام سلام، نخست‌وزیر لبنان خود شخصا قادر به اداره بحران کنونی است و بهترین کار امروز تعیین رئیس‌جمهور توافقی است.

در حالی که حسن فضل‌الله از نمایندگان حزب‌الله تاکید کرده است: دو مساله اساسی در طرح نقشه راه لبنان انتخابات ریاست‌جمهوری و توافق بر سر قانون جدید انتخابات پارلمانی است.

حسن فضل‌الله گفت: تمامی گروه‌های مربوطه در داخل لبنان نیازمند نقشه راه روشن هستند و این دیدارها اجازه بررسی مسائل مختلف را می‌دهد. درخصوص پرونده ریاست‌جمهوری موضع ما روشن است و ما براساس دیدگاه در نظر گرفتن منافع ملی تلاش می‌کنیم و معتقدیم رئیس‌جمهور باید نماینده واقعی مردم و مورد توافق ملت باشد و ما در شرایط کنونی منطقه نمی‌توانیم درباره مساله مهمی مثل ریاست‌جمهوری ماجراجویی کنیم.

وی تاکید کرد: حزب‌الله همچنان از میشل عون نامزد ریاست‌جمهوری حمایت می‌کند.

فضل‌الله تاکید کرد: بند دیگری که باید در قانون اساسی تدوین شود قانون جدید انتخابات است و ما می‌خواهیم این قانون عادلانه و بیانگر نمونه واقعی و در سطح ملی باشد.

انتهای پیام

کد N606481

وبگردی