آفتاب

معترضان در هنگ‌کنگ بار دیگر با نیروهای پلیس درگیر شدند

معترضان در هنگ‌کنگ بار دیگر با نیروهای پلیس درگیر شدند

هزاران تن از فعالان حامی دموکراسی در هنگ‌کنگ به دنبال درگیری امروز (دوشنبه) با پلیس باعث بسته شدن موقتی مقر دولت در این دولت شهر شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ناآرامی‌ها و درگیری‌ها در دولت شهر هنگ کنگ چندین ماه است که باعث تعطیلی موقت و تخریب بسیاری از ساختمان‌های دولتی شده و امروز نیز صدها تن از معترضان حامی دموکراسی پس از درگیری با پلیس باعث شدند تا این ساختمان مقر دولت برای چند ساعت بسته شود.

این جدیدترین درگیری میان پلیس و معترضان هنگ کنگی که با ضربات باتوم و اسپره فلفل نیز همراه بود باعث شد تا تدابیر امنیتی شدیدتری در منطقه حکم فرما شود.

صدها تن از افسران پلیس ضد شورش نیز در جریان درگیری با معترضان هنگ کنگی تلاش کردند آن‌ها را متفرق کنند در حالی که معترضان تلاش می‌کردند تا از دیوارهای اطراف ساختمان‌های دولتی در یکی از مناطق هنگ کنگ بالا روند.

همچنین ده‌ها تن از پزشکان داوطلب که برای مداوای مجروحان این درگیری‌ها به منطقه رفته بودند اعلام کردند که تعدادی از معترضان که به ضرب باتوم پلیس مجروح شدند هوشیار نیستند و مابقی نیز دچار خونریزی هستند پلیس نیز اعلام کرده که دست کم 40 تن از معترضان را دستگیر کرده است.

یکی از مقامات امنیتی هنگ کنگ نیز با دفاع از اقدامات پلیس علیه معترضان گفت: ماموران پلیس اقدامات و عملکرد کاملی را نشان دادند و در مواجهه با معترضان هنگ کنگی راهی نداشتند جز اینکه به برقراری قانون و مقررات در مناطق درگیر بپردازند.

معترضان هنگ کنگی خواستار انتخابات آزاد برای تعیین مدیر اجرایی این دولت شهر در سال 2017 هستند در حالی که نمی‌خواهند هیچ یک از کاندیداها از جانب دولت پکن باشند.

درگیری‌های امروز در هنگ کنگ پس از آن آغاز شد که رهبران دانشجویی از فعالان خواستند تا تظاهرات اعتراضی خود را گسترش داده و ساختمان‌های دولتی را در این دولت شهر به تصرف خود درآورند و وارد آن‌ها شوند.

همچنین با وجود موجی از سرکوب معترضان توسط پلیس هنگ کنگ جمعیت معترضان که بسیاری از آن‌ها با لباس‌های دفاعی و محافظتی در تظاهرات حضور داشتند از ترک منطقه امتناع کرده و به اقدامات خود برای شکستن حصار پلیس ادامه دادند.

ده‌ها تن از معترضان نیز که چتر به دست داشتند که سمبلی برای جنبش حامی دموکراسی است از آن‌ها برای محافظت از خود در مقابل باتوم و اسپری فلفل استفاده کردند.

انتهای پیام

کد N606420

وبگردی