آفتاب
معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور:

افتتاح خط راه آهن اینچه برون نوید بخش تحول و آباد سازی شرق و سواحل جنوب است

افتتاح خط راه آهن اینچه برون نوید بخش تحول و آباد سازی شرق و سواحل جنوب است

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور، در صفحه شخصی خود در توئیتر، افتتاح خط راه آهن ترانزیتی شرق دریای خزر را نوید بخش تحول و توجه استراتژیک به آباد سازی شرق و نوار ساحلی جنوب کشور دانست.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر حمید ابوطالبی با اشاره به این خط راه آهن ترانزیتی شرق دریای خزر (گرگان - اینچه‌برون – ترکمنستان) که قرار است در سفر استانی دکتر روحانی به استان گلستان افتتاح شود نوشت: سوت قطار در ایستگاه اینچه برون برای اتصال جاده کهن ابریشم، نوید بخش تحول و توجه استراتژیک به آبادسازی شرق و نوار ساحلی جنوب کشور است چراکه این کریدورِ مهم ،یکی از عوامل اصلی رشد و توسعه این مناطق ازطریق امکانات ترانزیت ریلی-جاده ای محسوب می شود.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری در ادامه با اشاره به اینکه آغازسفرهای استانی دولت از استانهای جنوبی کشور نشان داد توسعه شرق و نوار ساحلی جنوب ایران از اهداف بلندبرنامه توسعه متوازن و ملی ایران بوده است نوشت: این هدف،در کنار توسعه روابط با کشورهای همسایه که عمق استراتژیک تعاملات اقتصادی ایران است نشان دهنده یکپارچگی برنامه ها و اهداف کلان دولت است.

ابوطالبی سپس به آغاز تحولات و دگرگونی در این منطقه از کشورمان پرداخته و در تشریح این تحولات نوشته است : شرق ایران درحال دگرگونی است؛ از تحولات در کشورهای اقیانوس هند و اقیانوس آرام گرفته تا سرمایه گذاری چند ده میلیارد دلاری استراتژیک در کشورهای همجوار ایران در حوزه انرژی و از آنجا تا حضور دیگران درافغانستان تا تحولات توسعه ای آسیای میانه و قفقاز و پیشرفت های کشورهای حوزه دریای خزر همگی موید این ادعا هستند.

او برهمین اساس می افزاید: لذا ایران با تحولاتی استراتژیک در منطقه روبرواست، موضوعی با ابعاد سرزمینی که برای آن از خوزستان تا جاسک و چابهار و اینچه برون باید برنامه داشت.

به گفته ابوطالبی درهمین راستا،رشد و توسعه نوارساحلی جنوب و شرق،"خوزستان تا خراسان بزرگ"، با تعامل با کویت و عمان تا کشورهای همسایه شمالی اهمیت ویژه ای دارد.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور سپس در تعریف کریدور راه آهن شمال-جنوب می گوید: کریدور راه آهن شمال-جنوب اتصال ریلی سواحل خلیج فارس ومکران به چین وروسیه، وغرب واروپا به شرق؛ از طریق قزاقستان وترکنستان وایران است.

انتهای پیام

کد N606202

وبگردی