آفتاب

دیدار نخست وزیر اقلیم کردستان عراق با حیدر العبادی

دیدار نخست وزیر اقلیم کردستان عراق با حیدر العبادی

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق برای حل اختلافات باقی مانده میان اربیل و دولت مرکزی و نیز ادامه جنگ با داعش به بغداد رفت و با حیدر العبادی، نخست وزیر عراق دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، حیدر العبادی، در دیدار با نیچروان بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق و هیئت همراه وی در دفتر خود در بغداد بر لزوم ترجیح دادن منافع کشور بر هرگونه منافع کوتاه مدت و طایفه‌ای تاکید کرد و گفت: جنگ با داعش هم جنگ ماست و هم جنگ اقلیم کردستان.

وی تصریح کرد: منفعت عراق مهم تر از هر چیز دیگری است. اتخاد اقدامات براساس اصول درست به حل مشکلات کمک می کند و قانون اساسی قادر است تمامی مشکلات را حل کند.

نیچروان بارزانی نیز در این دیدار گفت: اقداماتی که العبادی اتخاذ کرده اقداماتی مهم است و ما انتظار گشوده شدن صفحه جدیدی در روابط برای تحقق منافع ملی کشور و نه فقط اقلیم کردستان داریم. ما نیز با همان مشکلاتی مواجهیم که دولت مرکزی با آن مواجه است و ایجاد یک استراتژی روشن را برای حل مشکلات از طریق دیدارهای مداوم تایید می‌کنیم.

وی گفت: دولت مرکزی با تهدید گروه تروریستی داعش مواجه است که جنگ و چالش ما در اقلیم کردستان نیز همین است. هیئتی از اقلیم کردستان عراق با ریاست نیچروان بارزانی امروز( یکشنبه) به بغداد رسید.

حیدر العبادی در جلسه امروز پارلمان عراق نیز از تمامی کشورهای حوزه خلیج فارس خواست تا از عراق در زمینه بازسازی این کشور حمایت کنند.

وی گفت: توافق نامه نفتی اخیر با اقلیم کردستان عراق براساس قانون اساسی صورت گرفته و به نفع تمامی عراقی هاست.

العبادی افزود: نفت تولیدشده برای تمامی عراقی‌ها و همچنین هم وطنان ما در اقلیم کردستان است و دلیلی برای مخالفت با این توافق نامه وجود ندارد.

انتهای پیام

کد N606009

وبگردی