آفتاب
| 229111

طرح آزادی موصل از داعش با مشارکت ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه

طرح آزادی موصل از داعش با مشارکت ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه

عملیات نظامی آزادی موصل با پیشروی نیروهای پیشمرگه از غرب و پیشروی نیروهای ارتش عراق از جنوب این شهر در ماه ژانویه آغاز می‌شود و جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریكا از این نیروها حمایت هوایی لازم را انجام می‌دهند.

یک منبع نظامی آمریکایی از طرح آزادی موصل از عناصر داعش با مشارکت ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی ان ان، یک منبع نظامی آمریکایی که نخواست نامش فاش شود گفت که یک طرح نظامی برای آزادی موصل از عناصر داعش تدوین شده است که بر اساس آن نیروهای ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه در ماه ژانویه به طور مشترک به این شهر حمله می‌کنند.

این منبع افزود که بر اساس این طرح جنگنده‌های ارتش آمریکا پوشش هوایی لازم را از نیروهای عراقی و پیشمرگه انجام می‌دهند.

وی تاکید کرد در این طرح آمده است که عملیات نظامی آزادی موصل با پیشروی نیروهای پیشمرگه از غرب و پیشروی نیروهای ارتش عراق از جنوب آغاز می‌شود.

این منبع در ادامه گفت این طرح بر اساس شرایطی که به وجود خواهد آمد تغییر می‌کند.

وی هر گونه مشخص شدن زمان نهایی برای آغاز عملیات آزادسازی موصل یا شمار نیروهای را تکذیب کرد.

این منبع آمریکایی هر گونه مشارکت نیروهای آمریکایی در تعیین اهداف روی زمین را نفی کرد و گفت تعیین اهداف روی زمین برای بمباران آن‌ها توسط هواپیماهای آمریکایی بر عهده نیروهای پیشمرگه است.

بر اساس طرح آزاد سازی موصل نیروهای پیشتاز برخی مناطق را در موصل مورد حمله قرار می‌دهند وپس از کنترل آن‌ها اقدام به گسترش کنترل خود در این شهر و پاک‌سازی عناصر داعش می‌کنند اما ماموریت ائتلاف بین المللی ضد داعش پوشش هوایی از نیروهای ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه است.

کد N605997

وبگردی