آفتاب
وال استریت ژورنال:

زمان آن رسیده تا آمریکا فکری به حال زباله های هسته‌ای خود کند

زمان آن رسیده تا آمریکا فکری به حال زباله های هسته‌ای خود کند

ظرف 7 سال آینده می‌توان با زباله‌های هسته‌ای تولید شده در آمریکا، سطح یک استادیوم فوتبال را به عمق 7 متر پوشاند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)؛ وال استریت ژورنال نوشت: هم‌اکنون انرژی هسته‌ای به عنوان نوعی از انرژی برای کاهش تولید کربن؛ حدود 20 درصد از کل نیاز انرژی ایالات متحده آمریکا را تأمین می‌کند؛ بر خلاف تعطیلی چند راکتور هسته‌ای در آمریکا، انتظار می‌رود ظرف بیست سال آینده؛ انرژی هسته‌ای نیمی از نیاز آمریکا به انرژی را تأمین کند.

هم‌اکنون آمریکا بیش‌ترین میزان تولید سوخت استفاده شد و زباله‌های هسته‌ای در جهان را با ظرفیت تولید سالانه 2 هزار تا 2 هزار 300 متریک تن؛ زباله و سوخت‌های مصرف شده هسته‌ای تولید می‌کند.

بر طبق گفته موسسه انرژی اتمی آمریکا این میزان ظرف چند سال آینده به 7 هزار متریک تن خواهد رسید؛ که می‌توان با این میزان سطح یک استادیوم فوتبال را به عمق 7 متر از زباله‌های هسته‌ای پوشاند.

هم‌اکنون وزارت انرژی آمریکا موظف است تا سوخت استفاده شده راکتورها را جمع کرده و به کوه یوکا؛ مکانی که بیش‌تر زباله‌های هسته‌ای آمریکا در آن جا انباشته می‌شوند،‌ اما تاکنون وزارت انرژی آمریکا هیچ اقدام موثری در این باره انجام نداده است.

به دلیل پرشدن ظرفیت انبار یوکا؛ هم اکنون بیش‌تر نیروگاه‌های هسته‌ای مجبور شده‌اند تا زباله‌های هسته‌ای را در نیروگاه نگه‌داری کنند.

وزارت انرژی آمریکا پیش‌تر اعلام کرده است که برای حل بحران دفع و ذخیره ایمن زباله‌های هسته‌ای که رادیواکتیو هستند قصد دارد بخش اعظم این زباله‌ها را دوباره به سوخت مورد نیازها تبدیل کرده و یا در چرخه تولید سوخت از آن استفاده کند.

انتهای پیام

کد N605887

وبگردی