آفتاب

اسامه حمدان:‌ روابط حماس با ایران روابطی ریشه‌یی است

اسامه حمدان:‌ روابط حماس با ایران روابطی ریشه‌یی است

مسوول روابط خارجی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" روابط با تهران را روابطی دیرینه خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌، اسامه حمدان درباره روابط این جنبش با ایران و این که آیا تهران هم‌چنان از حماس حمایت می‌کند، بیان کرد: واقعیت این است که روابط ما با ایران روابطی دیرینه است و به بیش از دو دهه قبل بر می‌گردد. این روابط همواره مبتنی بر حمایت از مساله فلسطین و مبارزات ملت فلسطین و مقاومت آن بوده و هست و همگان در جریان بخشی از این روابط و بازتاب آن بر روی مساله فلسطین قرار دارند.

او افزود: حماس هیچ موضعی که مستلزم تغییر روابط با ایران باشد، اتخاذ نکرده است، اما بی‌شک، این رابطه در برخی مقاطع تحت تاثیر حوادث و تحولات سوریه قرار گرفت. ما هم‌چنان علاقه‌مند به حفظ روابط خود با تهران در چارچوب مساله فلسطین و مسائل مربوط به آن هستیم. شاید برخی طرف‌ها از آن چه که به خیال خود "کاهش روابط حماس و ایران در شرایط کنونی قلمداد می کنند" خوشحال باشند، اما من خطاب به این افراد اعلام می کنم که زیاد عجله نکنند؛ چرا که این روابط ریشه در چندین دهه قبل دارد و امکان ندارد به وضعیتی که آن‌ها آرزویش را دارند، برسد.

مسوول روابط خارجی حماس در گفت‌وگو با مرکز اطلاع رسانی فلسطین در پاسخ به این سوال که آیا روابط شما با ایران در حال اصلاح و بازگشت به روال طبیعی است؟ تاکید کرد: هر کس می‌تواند هر طوری که دلش می‌خواهد در این باره قضاوت کند، اما من به آن‌ها تاکید می کنم که زیاد به نتیجه‌گیری‌های منفی خود دل خوش نکنند.

انتهای پیام

کد N605821

وبگردی