آفتاب

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مسئولان اجرایی توسط حجت‌الاسلام والمسلمین حسین سبحانی‌نیا قرائت شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مشروح تذکرات کتبی نمایندگان به شرح زیر است.

-مقیمی نماینده بهشهر به وزیر آموزش و پرورش: عزل و نصب مدیران آموزش و پرورش، مازندران توسط مدیرکل آموزش و پرورش استان.

-ندیمی نماینده لاهیجان به رییس جمهور: پیگیری لازم جهت درج اهداف ارتقای سطح شاخص توسعه انسانی در برنامه‌ریزی‌ها، به وزیر بهداشت و درمان: پیگیری تحویل و تجهیز دو بیمارستان، سیاهکل و دیلمان حسب ضرورت اجتماعی و درمانی، به وزیر جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت: پیگیری رفع مشکل جذب کلی بازرسان و ناظران حوزه‌های تولید برنج و چای و صنعت، به وزیر جهاد کشاورزی: پیگیری افزایش بیمه محصولات کشاورزی از جمله در خشکسالی اخیر، به وزیر صنعت، معدن و تجارت و بهداشت و درمان: پیگیری تحقق حمایت از بخش‌های خصوصی و تعاونی برای ایجاد شهرک‌های سلامت، به وزیر بهداشت و درمان: اطلاع‌رسانی فهرست مواد و فرآورده‌های سالم و ایمن و سبد غذایی مطلوب گروه‌های سنی.

- دهدشتی نماینده آبادان به وزیر راه و شهرسازی: لزوم تکمیل و ایمن سازی 10 کیلومتر ابتدای آزادراه آبادان، سربندر.

- ندیمی و سبحانی‌نیا نمایندگان لاهیجان و نیشابور به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت و درمان: لزوم پیگیری توسعه و تامین بیمه‌های اجتماعی، درمانی و مکمل بازنشستگی.

- موسوی لارگانی نماینده فلاورجان به وزیر راه و شهرسازی: توضیح علت کاهش شدید تعداد پروازهای اصفهان - تهران و بالعکس در ماه‌های اخیر با توجه به پرتردد بودن این خط و اعتراضات گسترده مسافران، به وزیر نیرو: لزوم تامین اعتبار لازم برای تکمیل طرح‌های آبرسانی روستایی شهرستان فلاورجان در بخش‌های مرکزی و پیربکران، به وزیر اقتصاد و آموزش و پرورش: ضرورت بازنگری جدی در قرارداد جدید بیمه تکمیلی فرهنگیان با توجه به عدم توانایی شرکت بیمه جدید در خدمت رسانی و نارضایتی شدید فرهنگیان.

- سجادی نماینده فریمان به وزیر اقتصاد: تامین ارز مورد نیاز دانشجویان ایرانی خارج از کشور.

- سامری نماینده خرم‌شهر به وزیر بهداشت: علت به کار بردن افراد بی کفایت و ضعیف در امر مدیریت شبکه بهداشت خرمشهر از سوی ریاست دانشکده آبادان، علت برخورد ریاست شبکه بهداشت و درمان خرمشهر با افراد بومی و حذف آنان.

- موسوی نماینده اهواز به وزیر جهاد کشاورزی: علت عدم توجه به وضعیت اسفبار کشاورزی در استان خوزستان.

- خجسته نماینده همدان به وزیر راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی: تسریع در تکمیل طرح آزادراه تهران - همدان، تسریع در پرداخت خسارات بیمه‌ای صندوق بیمه محصولات کشاورزی.

- مقتدایی نماینده اصفهان به رییس جمهور: ضرورت تبیین و تعیین نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی در استان با توجه به ماده 7 بند ب مصوب 17/12/82 مجلس شورای اسلامی، به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: نظارت هرچه بیشتر بر اجرای قانون منع به کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه مصوب 19/2/78 هیات وزیران.

- بشیری نماینده پاکدشت به وزیر راه و شهرسازی و نیرو: تسریع در اجرای روکش آسفالت محور پاکدشت به سه راه سیمان، تمهیدات مناسب برای تامین آب کشاورزی برای کشاورزان پاکدشت.

- سجادی نماینده فریمان به وزیر جهاد کشاورزی: درخواست پیگیری قانون تامین کننده 2 هزار هکتار از اراضی جنگل جهانبانی سرخس. به رییس جمهور: علت بی توجهی به احیای دریاچه بزرگ و دائمی گل ویوی بزنگان.

- ثروتی نماینده بجنورد به وزیر راه و اقتصاد: اتخاذ تدابیر لازم جهت جلوگیری از افزایش تعداد کشته‌ها و مجروحان ناشی از حوادث رانندگی در مسیر یک صدکیلومتری بین خراسان شمالی و جنگل گلستان. به وزیر اقتصاد: لزوم اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه‌ها و افزایش کمک‌های مالی به نیازمندان کمیته امداد و بهزیستی و یکسان سازی درآمد سرانه خانوار استان‌ها.

- طبیب زاده نماینده تهران به وزیر صنعت: ارائه توضیح در خصوص علت صدور مجوز واردات قطعات بی کیفیت با توجه به توانایی تولیدکنندگان داخلی در تولید قطعات با کیفیت خودرو.

- فرهنگی نماینده تبریز به وزیر کشور: ضرورت دقت در جانمایی محل گرمخانه در استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز، به وزرای کشور و نیرو: تسریع در آبگیری و بهره‌برداری سد شهید مدنی تبریز و جریان آب از طریق مهرانه رود تبریز.

- خضری نماینده پیرانشهر به وزیر نیرو: جلوگیری از اخراج نیروهای بومی شاغل در سدهای سیلو و سردشت و تسریع در به کارگیری نیروهای متخصص، مهندس و کارگری شهرستان در شهرستان‌های سردشت و پیرانشهر.

- جعفری بنه خلخال نماینده خلخال به وزیر راه: تسریع در آسفالت کردن جاده‌های روستایی دو شهرستان خلخال و کوثر. به وزیر نیرو: تسریع در نصب روشنایی جاده‌های منتهی به شهرستان های خلخال و کوثر شامل جاده‌های اردبیل، خلخال، گیوی، اسالم، پونل، هشتجین و فلو، به وزیر آموزش و پرورش: عدم واریز سرانه دانش‌آموزان مدارس به ویژه مبالغ بسیار ناچیز مدارس شبانه‌روزی در مناطق محروم از جمله در مناطق خلخال و کوثر.

- جلیلیان نماینده اسلام آباد غرب به وزیر راه و نفت: علت عدم تکمیل بزرگراه اسلام‌آباد غرب، سر پل ذهاب، تسریع در گازرسانی به بخش جمیل.

- امیری خامکانی نماینده زرند به وزیر صنعت و معدن: جلوگیری از اظهارنظرهای نادرست معاونان آن وزارت درخصوص معدن خمرود شهرستان زرند.

- حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر به رییس جمهور: ضرورت رسیدگی و حل مشکل متقاضیان استخدام استانداری‌ها و دیگر دستگاه‌ها.

- اسدالهی نماینده تربت جام به وزیر نیرو: تسریع در اجرای طرح‌های توسعه برق روستایی در شهرستان تربت جام و تایباد و رسیدگی به وضعیت برق شهرستان باقرض و عدم تبدیل پست موقت موبایلی و پست ثابت، همچنین رسیدگی به وضعیت آب شرب روستاهای تربت جام و شهرهای مشهدریزه و کاریز تایباد.

- کاشانی نماینده زاهدان به وزیر آموزش و پرورش: پیگیری و دستور برخورد با آموزگار خاطی در تنبیه دانش‌آموز 9 ساله در شهر میرجاوه.

- کارخانه‌ای نماینده همدان به وزیر امور خارجه: جبران اشتباه استراتژیک اجرای عجولانه و یکجانبه تعهدات ژنو که قدرت چانه‌زنی کشور را در ادامه مذاکرات با مشکل جدی مواجه کرد، به وزیر جهاد کشاورزی: اقدام عاجل در خصوص پرداخت مطالبات چغندرکاران که ماه ها از آن می‌گذرد.

- کوچکی نژاد نماینده رشت به وزیر ورزش و جوانان: توضیح علت عدم تکمیل سالن ورزشی 1000 نفره شهرستان رشت پس از گذشت 10 سال. به وزیر صنعت: توضیح علت عدم پوشش بیمه‌ای فرشبافان کشور. به وزیر کشور: توضیح علت دریافت عوارض غیرقانونی از هتلداران در برخی شهرها. به وزیر نفت: توضیح علت کمبود شدید و قیمت بالای گاز مایع مصرفی خانوارهای روستایی و توضیح علت عدم آغاز به کار سایت نفتی خزر.

- میرگلوبیات نماینده ساوه، آلیا نماینده تهران، طبیب زاده نماینده تهران، عالی نماینده زابل و زهک، رضایی نماینده خمین، صلاحی نماینده تفرش،‌عزیزی نماینده شازند، سلیمی نماینده محلات، به وزیر صنعت، معدن و تجارت: توضیح علت عدم تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی قرق آباد در شهرستان ساوه و شهید حاج امینی در بخش خرقان شهرستان زرندیه.

- نقوی حسینی نماینده قرچک به وزیر آموزش و پرورش: توضیح علت کاهش اضافه کار معلمان مقطع ابتدایی.

- ثروتی نماینده بجنورد به رییس جمهور: تسریع در حل مشکل مالکیت مجتمع کشاورزی و صنعت دکله رضوی خراسان شمالی و پرداخت حقوق معوق کارکنان، همچنین لزوم اجرای هم‌ترازی سطح تشکیلات و نیروی انسانی استان خراسان شمالی پیرو مصوبه مجلس شورای اسلامی، قانون برنامه پنجم توسعه، قانون مدیریت خدمات کشوری و مصوبه دولت. به وزیر راه و شهرسازی تسریع در پیمانه گذاری راه آهن بجنورد- اسفراین و راه آهن مشهد – بجنورد گرگان پیرو توافقات انجام شده.

- حسینی صدر نماینده خوی به وزیر ورزش و جوانان: تسریع در اتمام پروژه ورزشگاه شهرستان خوی به وزیر تعاون: تسریع در احداث بیمارستان تامین اجتماعی و تجهیز درمانگاه خوی به وزیر بهداشت: تسریع در احداث بیمارستان 160 تخت خوابه خوی و بیمارستان آیت الله خویی.

- فلاحی باباجان نماینده اهر به وزیر نفت: توضیح علت عدم طرح لوله کشی گاز منطقه سرند شهر هریس.

- زاهدی نماینده کرمان به وزیر نفت: تسریع در توسعه گازرسانی شهری و روستایی کرمان.

- آصفری نماینده اراک به وزیر خارجه: توضیح علت بی‌تدبیری در روند مذاکرات هسته‌ای.

- قاضی پور نماینده ارومیه، محجوب نماینده تهران به وزیر آموزش و پرورش: تفکیک دختران و پسران در دبیرستان روستای آدرین اسلام‌شهر. همچنین به وزیر نیرو و نفت: لزوم محاسبه قیمت آب شرب روستاییان نظام‌آباد و قیمت آب بهای روستایی و توضیح علت قطع سهمیه گازوییل روستای نظام آباد اسلام‌شهر.

- اسفنانی نماینده فریدن به وزیر راه و شهرسازی: توضیح علت عدم تکمیل جاده ترانزیتی اصفهان، خوزستان حدفاصل دامنه تا الیگودرز با توجه به تعداد زیاد تصادفات. همچنین توضیح علت عدم تخصیص اعتبارات کافی برای اجرای طرح راه آهن اصفهان- داران – ازنا و راه آهن اراک – کمیل – گلپایگان – داران – اصفهان.

انتهای پیام

کد N605820

وبگردی