آفتاب

کشیدن خودرو توسط یک فرد ویلچرنشین

کشیدن خودرو توسط یک فرد ویلچرنشین

یک فرد دارای معلولیت موفق شد یک خودروی سمند را بیش از 12 متر جابه‌جا کند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، منوچهر نامجو که دارای معلولیت فلج اطفال است و از ویلچر استفاده می‌کند، روز شنبه در همایشی به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت در فرهنگسرای بهمن، موفق شد با طناب یک خودروی سمند را بیش از 12 متر بکشد.

این اقدام وی که با هماهنگی موسسه ساحل امید و در حضور جمع کثیری از مسوولان و افراد دارای معلولیت برگزار شد، تعجب و تشویق حاضران را برانگیخت.

حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در این مراسم اظهار کرد: جامعه باید این واقعیت که افراد دارای معلولیت افرادی توانمند و قدرتمند هستند را بپذیرد.

وی با بیان این‌که شهرداری تهران سعی کرده تا حد امکان اقداماتی را برای افراد دارای معلولیت صورت دهد، گفت: اقداماتی انجام شده اما بسیار کم است. هم اکنون ورزشگاه قمر بنی‌هاشم به عنوان بزرگ‌ترین ورزشگاه معلولان در خاورمیانه در منطقه 20 تهران احداث شده است. اقداماتی هم درخصوص مناسب‌سازی انجام شده و یکی از اصول شهرداری این است که مناسب‌سازی حتما در احداث اماکن و معابر رعایت شود.

امرودی هم‌چنین خبر از عضویت معلولان زیر 30 سال در خانه شهریاران جوان داد و گفت: افراد توان یاب با عضویت در مجموعه شهریاران معلول شهر تهران به عنوان بازو و کمک شهردار برای اداره شهر تهران و تصمیم گیری های مناسب در این حوزه به مدیریت شهری کمک می کنند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران همچنین اظهار کرد: اولین جشن عروسی بعد از ایام محرم با حضور 20 زوج جوان معلول که تصمیم به ازدواج گرفته اند، در برج میلاد تهران به میزبانی شهردار تهران برگزار می شود و با حضور دکتر قالیباف در این جشن، شاهد تغییرات در شهر تهران خواهیم بود.

وی با اشاره به استخدام چند تن از کوتاه قامتان بلند همت در شعب فروشگاه شهروند گفت: به اذعان تمامی مدیران این افراد از بهترین، توانمندترین، منظم ترین و کاری ترین نیروهای این مجموعه هستند که موجب افتخار مجموعه هستند.

در پایان همایش از خودپردازهای ویژه معلولین که توسط بانک شهر ساخته شده رونمایی و بیان شد که به زودی این خودپردازها در تمام نقاط کشور نصب خواهد شد.

در این مراسم که با اجرای محمود شهریاری برگزار شد، هاشمی استاندار تهران، زارع صفت معاون مشارکت های اجتماعی شهرداری، شهرداران مناطق 16 و 13 و عاروان مدیرعامل جامعه معلولین ایران نیز حضور داشتند.

در پایان همایش از امیر جعفری قهرمان وزنه‌برداری و علی محمدی قهرمان پرتاب دیسک بازی‌های پاراآسیایی اینچئون تقدیر شد.

انتهای پیام

کد N605599

وبگردی