آفتاب
حسینی در گفتگو با مهر:

هیات رئیسه در بین نمایندگان تبعیض قائل می شود/صرف وقت در امور غیرضروری

هیات رئیسه در بین نمایندگان تبعیض قائل می شود/صرف وقت در امور غیرضروری

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه برخورد عادلانه با نمایندگان به برخی اقدامات هیات رئیسه انتقاد داریم.

سید مرتضی حسینی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در آستانه روز مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با اشاره به ویژگی های مجلس کارآمد، گفت: مجلس کارآمد مجلسی است که دقت لازم و کافی در امر قانونگذاری داشته باشد، یعنی فرصت کافی برای مطالعه، تحقیق و پژوهش را صرف کند.

وی افزود: نظارت بر قانونی که وضع کرده و بودجه ای که برای دستگاههای دولتی مصوب کرده دومین ویژگی یک مجلس کارآمد است؛ اگر این نظارت تحقق پیدا کند جلوی بسیاری از مفاسد گرفته خواهد شد اما در حقیقت مجلس امروز در بعد نظارت ضعیف است.

این نماینده مجلس ادامه داد: وقت نمایندگان در بیشتر موارد صرف مسائلی غیر از وظیفه اصلی آنها می شود؛ جابه جایی دانشگاه و محل تحصیل، نداشتن خانه یا مشکل تهیه جهیزیه و ... از جمله مواردی است که عمده وقت نمایندگان را در حوزه های انتخابیه به خود اختصاص می دهد.

وی افزود: کمترین درصد مراجعات مردم به دفاتر حوزه های انتخابیه نمایندگان مربوط به مسائل ملی است و عمدتا مراجعات به منظور حل مشکلات شخصی است.در حالیکه رسیدگی به این وظیفه دولت است اما چون دولت پاسخگو نیست از این رو نمایندگان مجبور به پاسخگویی می شوند.

نماینده مردم قزوین با اشاره به ضرورت رصد بین المللی از سوی نمایندگان در مجلس افزود: نمایندگان در مجلس شورای اسلامی برای کارآمد کردن این قوه باید نسبت به حوادث و هر آنچه که در منطقه و عرصه بین الملل رخ می دهد آگاهی داشته باشند. این عوامل می تواند زمینه پویایی مجلس را فراهم کنند.

این نماینده مجلس با انتقاد از مجلس نهم، گفت: حقیقتا کسانی که اهل کار کارشناسی در حوزه اقتصادی یا سیاسی هستند چندان میدانی برای عرض اندام و بیان دیدگاه در صحن علنی ندارند، به نظر می رسد هیات رئیسه بین نمایندگان تبعیض قائل است و از برخی نمایندگان می ترسد. اگر کسی در صحن علنی داد و فریاد کند هیات رئیسه از او می ترسد و توجه به نمایندگانی که دارای تخصص بیشتری هستند نمی شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از انتقاداتی که به مجلس نهم وارد است این است که هیات رئیسه در بین نمایندگان تبعیض قائل می شود. اگر کسی در صحن علنی داد و فریاد کند هیات رئیسه از او می ترسد اما به نماینده ای که کار کارشناسی انجام می دهد، میدان داده نمی شود.

کد N605560

وبگردی