آفتاب
یک روز پس از تبرئه مبارک؛

محاکمه محمد مرسی امروز از سر گرفته می‌شود

محاکمه محمد مرسی امروز از سر گرفته می‌شود

، یک روز پس از تبرئه حسنی مبارک، محاکمه محمد مرسی، رئیس جمهور مخلوع مصر و 130 تن دیگر از اعضای اخوان المسلمین از سر گرفته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، دادگاه کیفری قاهره به ریاست شعبان الشامی محاکمه محمد مرسی، رئیس جمهور مخلوع مصر و 130 متهم دیگر را به اتهام فرار از زندان وادی النطرون ویورش به زندان‌های دیگری در این کشور در آغاز انقلاب 25 ژانویه 2011 از سر می‌گیرد.

این دادگاه در جلسه پیشین خود خواستار حضور محمد التاجی، رهبر برجسته اخوان المسلمین در داگاه شده بود.

از بین متهمان در این پرونده نام رشاد بیومی، محمود عزت، محمد سعد الکتاتنی، سعد الحسینی، محمد بدیع عبدالمجید، محمد البلتاجی، صفوت حجازی، عصام الدین العریان و برخی دیگر از رهبران اخوان المسلمین به چشم می‌خورد.

مرسی به سازمان دهی فرار گسترده از زندان وادی النطرون در جریان قیام 2011 که باعث سرنگونی حسنی مبارک، دیکتاتورو سابق مصر شد، متهم است. وی پیشتر گفته بود که ساکنین محلی این زندانیان را آزاد کرده‌اند.

مرسی پس از اعتراضات گسترده علیه حکومتش توسط ارتش مصر در ژوئیه 2013سرنگون شد.

دادگاه محاکمه سران اخوان المسلمین در حالی از سر گرفته می‌شود که روز گذشته پس از سه سال کشمکش سیاسی حسنی مبارک، رئیس جمهور اسبق مصر و نزدیکانش از تمامی اتهام های موجود علیه‌شان تبرئه شدند.

انتهای پیام

کد N605170

وبگردی