آفتاب

انتقاد یک نماینده از عدم حضور ظریف در مجلس

انتقاد یک نماینده از عدم حضور ظریف در مجلس

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از وزیر خارجه به دلیل عدم حضور در مجلس برای پاسخ به سوالات نمایندگان انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری ایسنا، مهدی دواتگری در پایان جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس در تذکری مستند به ماده 210 آیین نامه داخلی مجلس اظهار کرد:‌طبق اصل 88 قانون اساسی وزیر مورد سوال مکلف است حداقل ظرف 10 روز پس از ابلاغ سوال در مجلس حضور یافته و به سوال پاسخ دهد در تبصره ماده 210 آیین نامه هم آمده عدم حضور وزیر در مجلس و کمیسیون به منزله وارد بودن سوال است.

وی اضافه کرد: من سوالی را درباره‌ی سوء عملکردسفارتخانه‌ها و کنسول‌گری‌ها با اتباع ایرانی حدود 6 ماه پیش تنظیم کردم اما آقای ظریف در کمیسیون حضور پیدا نکرد و سوال به صحن علنی ارجاع شد.

دواتگری ادامه داد: این سوال دو هفته پیش در دستور کار بود اما آقای ظریف به عمان رفتند و امروز اصلاحیه دستور در کازیو قرار گرفت.

من صبح به آقای فرهنگی مراجعه کردم و ایشان گفتند آقای قشقاوی صبح تماس گرفته‌اند و گفته‌اند آقای ظریف نمی‌تواند به مجلس بیاید.

این نماینده مجلس در ادامه افزود:این توهین به مجلس است اگر ما حق سوال داریم آقای ظریف هم باید بیاید به سوالات ما پاسخ دهد چراکه وزارت خارجه به جز مسائل هسته‌ای وظایف دیگری هم دارد.

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: این موضوع پیگیری می‌شود اما نکته‌ای که درباره‌ی آقای ظریف گفتید راجع به سوال دیگری بود که خودشان به عقب انداختند.

انتهای پیام

کد N605163

وبگردی