آفتاب

موافقت مجلس با فوریت طرح استانی شدن حوزه‌های انتخابیه انتخابات مجلس

موافقت مجلس با فوریت طرح استانی شدن حوزه‌های انتخابیه انتخابات مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح استانی شدن حوزه‌های انتخابیه انتخابات مجلس موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهرداد لاهوتی از طراحان این طرح در سخنانی با اشاره به این‌که انتخابات در نظام حقوقی کشورها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: موضوع استانی شدن انتخابات یکی از موضوعات بحث برانگیز در دوره های اخیر قانون‌گذاری بوده است اما تا به حال به سرانجامی نرسیده است.

وی افزود: طرح مذکور از طریق تغییر و تعیین حدود جدید حوزه‌های انتخابیه در پی کسب اهدافی نظیر ارتقای سطح کیفی مجلس، افزایش میزان مشارکت عمومی در انتخابات و جلوگیری از وقوع برخی تخلفات همچون خرید رأی است.

جواد جهانگیرزاده نماینده مردم ارومیه در مخالفت با این طرح طی سخنانی، اظهار کرد: نمایندگان وظیفه اتصال حاکمیت با مردم را دارند، با تصویب این طرح چنین فرصتی از مردم گرفته می‌شود.

وی افزود: چرا در این طرح عنوان شده که سطح کیفی افزایش می‌یابد و یا فرصت قانون‌گذاری فراهم می‌شود. در حالی که امروز مشکل قانون گذاری نیست ما کثرت قانون داریم و مشکل مجلس نظارت است.

محمدحسین میرمحمدی نماینده گلپایگان در موافقت با این طرح، اظهار کرد: بخشی نگری به شهرستان‌ها و شهرها با تصویب این طرح از بین می‌رود و تصمیمات کارشناسی اتخاذ خواهد شد و با توجه به اینکه ما سال آینده انتخابات مجلس را پیش رو داریم این طرح می‌تواند کمک خوبی باشد.

به گزارش ایسنا، یک فوریت طرح استانی شدن حوزه‌های انتخابیه انتخابات مجلس با 133 رأی موافق، 64 رأی مخالف و‌11 رأی ممتنع از مجموع 220 نماینده حاضر به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

انتهای پیام

کد N605141

وبگردی