آفتاب
بررسی‌های جدید نشان داد:

تبعیض شغلی گسترده علیه مسلمانان در انگلیس

تبعیض شغلی گسترده علیه مسلمانان در انگلیس

نتایج بررسی‌های جدید فاش کرد، مسلمانان در انگلیس با بدترین تبعیض شغلی روبه‌رو هستند و کمترین شانس را برای یافتن شغل و یا تصدی شغل مدیریتی در اختیار دارند.

نتایج بررسی‌های جدید فاش کرد، مسلمانان در انگلیس با بدترین تبعیض شغلی روبه‌رو هستند و کمترین شانس را برای یافتن شغل و یا تصدی شغل مدیریتی در اختیار دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه ایندییندنت، مردان مسلمان در مقایسه با مسیحیان سفیدپوست انگلیسی هم سن و با صلاحیت‌های یکسان، 76 درصد شانس کمتری برای یافتن شغل دارند. زنان مسلمان نیز نسبت به همتایان مسیحی سفیدپوست خود 65 درصد شانس کمتری برای شاغل شدن دارند. در میان 14 گروه مذهبی موجود در انگلیس مسلمانان به لحاظ شغلی از فرصت‌های کمتری برخوردارند.

این تحقیقات به کمک دکتر نبیل خطاب و پروفسور ران جانسون و با استفاده از اطلاعات دفتر آمار ملی نیروی کار انجام شد. در جریان این نظرسنجی که بر روی نیم میلیون تن انجام شد، رنگ پوست تاثیر زیادی در نتایج نداشت.

دکتر خطاب از دانشگاه بریستول گفت: احتمالا این وضعیت از آنجا نشات می‌گیرد که مسلمانان در پایین‌ترین طیف سیستم نژادی- فرهنگی انگلیس قرار گرفته‌اند و علت آن رشد اسلام‌هراسی و خصومت علیه آنهاست.

وی افزود: انگلیسی‌ها به مسلمانان به چشمان افرادی ناسپاس و تهدید می‌نگرند. در چنین فضایی بسیاری از کارفرمایان از استخدام مسلمانان باصلاحیت امتناع می کنند، خصوصاً زمانی که افرادی از گروه‌های خودشان و یا گروه‌هایی با تهدید کمتر برای شغل مورد نظر وجود داشته باشد.

به گفته دکتر خطاب، «تاوان» مسلمان بودن زمانی بیشتر می‌شود که فردی برای تصدی پست مدیریتی و یا مشاغل حرفه‌ای درخواست می‌دهد.

وی افزود: چنانچه این روند ادامه یابد، می‌تواند اثرات مخربی را برای جامعه چند قومیتی و چند فرهنگی انگلیس به همراه داشته باشد. حذف نیروی کار کارآمد سیاهپوست و مسلمان می‌تواند تمایل آنها را برای هماهنگی با جامعه بزرگتر کاهش دهد.

تنها گروه اقلیت مذهبی که نسبت به سایرین وضعیت بهتری دارد، یهودیان انگلیسی هستند که زنان و مردان آن به ترتیب 29 و 15 درصد احتمال استخدام شدن دارند.

انتهای پیام

کد N605029

وبگردی