آفتاب
با تصویب مجلس صورت می‌گیرد؛

اختصاص سالانه یک واحد درصد به عنوان مالیات سلامت به درمان روستاییان

اختصاص سالانه یک واحد درصد به عنوان مالیات سلامت به درمان روستاییان

با تصویب نمایندگان سالانه یک واحد درصد به عنوان مالیات سلامت برای پیشگیری و درمان افراد ساکن در روستاها و شهرهای دارای 20 هزار نفر جمعیت اختصاص می‌یابد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی نمایندگان در ادامه بررسی جزئیات طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت با تصویب ماده‌ای مقرر کردند که علاوه بر افزایش قانونی نرخ مالیات بر ارزش افزوده صرفا یک واحد درصد در هر سال به عنوان مالیات سلامت به نرخ مالیات بر ارزش افزوده سهم دولت اضافه و همزمان با دریافت مستقیما به ردیف درآمدی که برای این منظور در قوانین بودجه سنواتی پیش‌بینی می‌گردد واریز می‌شود.

صددرصد منابع دریافتی از طریق ردیف یا ردیف‌هایی که برای این منظور در قوانین بودجه سنواتی پیش‌بینی می‌شود به پیشگیری و پوشش کامل درمان افراد ساکن در روستاها و شهرهای دارای 20 هزار نفر جمعیت و پایین‌تر و جامعه عشایری (در چهارچوب نظام ارجاع) اختصاص می‌یابد و پس از تحقق هدف مذکور نسبت به تامین تجهیزات بیمارستانی و مراکز درمانی با اولویت بیمارستان‌های مناطق توسعه نیافته مصارف امنای ارزی و ارتقای سطح بیمه بیماران صعب‌العلاج و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی خارج از روستاها و شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت اقدام شود.

هرگونه پرداخت هزینه‌های پرسنلی نظیر حقوق و مزایا، اضافه کار، کمک‌های رفاهی، پاداش، فوق‌العاده های ماموریت، کارانه، بهره‌وری، مدیریت، نوبت کاری، دیون و مانند آن و هزینه‌های اداری نظیر اقلام مصرفی اداری و تامین اساسی و منصوبات اداری از این محل ممنوع می‌باشد.

به گزارش مهر این ماده با 189 رای موافق 5 مخالف و 3 ممتنع از 211 نماینده حاضر در صحن علنی به تصویب رسید.

به گزارش مهر در جریان بررسی این طرح نمایندگان پیشنهاداتی همچون حذف ماده و یا افزایش سالانه یک درصدی به این مالیات سلامت را مطرح کردند که هیچ‌کدام از این پیشنهادات با موافقت مواجه نشد.

کد N604964

وبگردی